TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så kom då den stora dagen...

Publicerad 2012-09-02 12:27:05 i Allmänt,

... när vi skulle få hämta hem valpisen!
 
Jag jobbade halvdag,  hade mitt lönesamtal med chefen och sedan for vi till Vingåker.
Eftersom vi kom i väg i så god tid tog vi en vända på Outleten vilket vi misssat varje gång vi varit där.
Vi fyndade faktiskt lite... jag köpte en vinterjacka och mannen köpte en underställströja och en tisha.
På Scorett-outleten hittade jag rejäla stövlar för hundprommisar så nu behöver jag inte leta kläder inför vintern.
Bara banta mej i min snordyra norska dunjacka ifall vi får vargavinter... ;o)
 
Väl hos de supertrevliga hundägarna fick vi gofika,  gick igenom alla papper och Sherry hämtades in.
Hon var inte så överdrivet intresserad av oss... :o)
 
Så kom alla valparna ut från sin inhägnade gård...

Herregud sådant tålamod... tur man fått sina tre en och en... :o)
Nu var det sju valpar kvar,  en hade hade flyttat på tordagkvällen så vår blev alltså nummer två att lämna hemmet.
 
När vi åkte hem la jag en hundpläd i knäet och hade henne i hos mej i framsätet och jag märkte ganska snabbt att hon dreglade rejält... sa till mannen att snart spyr hon... neejdå sa han...  men ... jepp!
Fem gånger lyckades hon kalva ur sej stackaren trots att vi stannade flera gånger för att hon skulle få luft och vi kunde rengöra pläden och plocka in nytt att ligga på.

Efter sista rasten utanför Eskilstuna där hon gjorde både nr 1 och nr 2  vart det bättre och hon somnade nästan sista biten.
 
Vi var så spända på hur Olle skulle reagera, han har ju blivit ganska oggig mot Sigge sedan vi flyttade hit.
Döm om vår förvåning när de nosade på varandra utan problem men Sigge fräste som den värsta argbiggen.
Fast Sigge har bara träffat lilla Bosse, taxen som dotter J är dagmatte åt.  Olle har ju träffat  både Tequla och Elsa dessutom,  Elsa är kollegans cocker som vi hundvakt åt ibland.
 
Olle låter henne komma närmare än vad Sigge gör men han sticker när hon blir för på. 
Men jag är övertygad om att de blir kompisar alla tre med tiden när de lärt sej varandras beteende.
 
Första natten sov vi i soffan, Sherry och jag och det gick över förväntan.
Hon knölade runt lite vid tretiden och hade nog somnat om men Sigge smög runt och ville ha uppmärksamhet och då kom Olle ner,  sen var vi igång.
Ut och kissa i trädgården...  ja inte jag då ;o),  sedan ställa ut mat till katterna på altan, dra igen dörren och lägga sej i soffan igen.
Efter lite fnulande kom även Sherry och la sej och vi somnade om igen till klockan sex när mannen kom nerför trappan.
Lyft ut henne sa jag men han satte henne på golvet för att gå och hämta röka... ja självklart blev det en liten pöl haha.  Men annars är hon jätteduktig, kissar så fort vi kommer ut!
 
Igår förmiddag kom mannens kompis E förbi och det gillade hon!
Men sen kom en fabror till och det blev lite för mycket så då var hon inne med mej.
Tänkte hon skulle somna så jag fick duscha men icke... och då knackade det på dörren och in kom ex-krok med familj... kul att man schasar runt i morgonrock halva dagen!
 
Sherry valde att lägga sej och sova under fåtöljen så ungarna fick inte så mycket utbyte av henne men väl ute i trädgården senare hälsade hon försiktigt på dem.
När de åkte hem slocknade hon som ett ljus i soffan tills nästa besök kom.
A ringde och undrade om hon inte kunde få svänga förbi och kika och självklart gick det bra.
Lite reserverat men inga problem alls men när hon också åkt hem kröp Sherry upp och la sej mot min hals, ville ha riktig närhet.
Så himla mysigt!!
 
Senare åkte mannen och hämtade sin yngsta dotter, K som snart fyller 18 och där kan jag säga att det blev kärlek vid första ögonblicket! :o)
 
Sherry rusade fram och hälsade såå glatt och hon var med henne i soffan hela kvällen. :o)
Frampå senkvällen körde jag hem K, tror det är ca 4-5 mil och mannen satt i baksätet med Sherry och nu gick det bättre.
Inte en spya,  bara lite dreglande... tror det blir bra med bilåkande bara man ger det tid.
 
Inatt har vi sovit i soffan igen och hon sov ända till halv fem! 
Hade nog sovit längre om inte Sigge som vanligt bökade runt. Samma procedur med uteservering för katterna, kisseri i trädgården och sedan somnade vi om.
 
Det märks att hon blivit hemtam för idag är hon mycket busigare, haha.
Biter i håret och härjar, försöker sej på lite sko-hämtning men hon är helt underbar!
Inte ett pip eller gnäll... jo när jag gick upp på övervåningen funderade hon lite men annars så stabil och trygg!
Står på altanen och skäller lite när hon hör hundar skälla runt omkring men det är bara bra.
Hon ska ju vakta mej när vi är stugan själva sen. :o)
 
 
 
Det finns en liten (stor) charmig kille kvar i kullen ifall någon är sugen! :o)

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2012-09-02 14:39:37

Gudars skymning så gulligt!

Postat av: Anka

Publicerad 2012-09-03 21:17:11

Grattis till lillskruttan, sjukt söt :)

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2012-09-03 22:45:32

Menar du den där charmiga killen som ligger på soffan??? ;-)

Vilket kul valpliv! Och va bra att det funkar med katterna också. Jag är rätt avundsjuk på dig. det var meningen att vi skulle ha tagit en valp i somras, en dunker, men de blev för sent födda. Hoppas på lite fortsatt rapportering om hundlivet här på bloggen.

Postat av: Gun

Publicerad 2012-09-14 07:47:27

Så otroligt underbar hon är lilla Sherry. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela