TyraTok

Livet är ett äventyr!

Svanar, snödroppar och sol...

Publicerad 2013-04-21 11:27:48 i Allmänt,

...har dominerat denna helg!
Så underbart att solen skiner hela helgen, förra helgen regnade bort totalt.
 
Igår jobbade vi i trädgården hela dagen så nu är den fula häcken puts väck och imorse när jag vaknade höll mannen på att hänga upp de vackra gamla järngrindarna.
Grindstolparna är sneda så de måste rätas upp men han fick till det bra ändå.
Det gamla järnstaketet har kommit fram och det ska målas svart istället för grön/gult som det är nu.
 
Tyvärr saknas en bit staket vid brevlådan, det tog dom tydligen bort när fjärrvärmen drogs in sa grannen men jag får väl plantera något där.
Det var riktigt kul att röja i rabatterna och se vad som finns av tidiga blomster.
Vi flyttade ju in 3 maj förra året och då var en del överblommat redan.
 
På kvällen igår hade vi grillafton för exmake med familj och dotter J med T.
Mannen var tyvärr på körningsuppdrag till Arlanda och kom lite sent till maten men sonen var grillmästare och det blev en god middag.
Nästa gång kanske man till och med kan sitta ute och äta i kvällssolen.
 
Imorgon är det måndag och ännu en hästvecka på jobbet.
Räknar med att det ska lugna ner sej om cirka två-tre veckor.
Jag har ju dels nya områden att ta hand om vilket tar tid att få rutin på och så hjälper jag gymnasieantagningen med registrering och intag till en YH-utbildning, jättekul.
Så är jag med i en liten festkommitté som planerar för en vårfest 16 maj och  imorgon kväll har vi planerarkväll med vinprovning. :)
 
21-22 maj ska jag åka till Ullared med vänner och jag hoppas också kunna komma iväg på min brors urnsättning uppe i Kemijärvi i början på juni.
Sedan blir det jobb fram till 19 juli innan semestern börjar.

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-04-21 13:28:19

Här planeras det hör jag! Har du gjort några fynd i trädgården då, det är ju kul då man flyttat o allt är nytt o spännande då årstiderna växlar. Jättevackert blir det med grindar och staket, det känns så gediget. Ullared skulle jag inte åka till ens om jag fick betalt, Gekås och Ikea är mina värsta scenarior, hihi
Kram och ha en ljuvlig söndag, ska upp till gamla pörtet o leta blåsippor idag

Postat av: Mia

Publicerad 2013-04-21 19:20:11

Bra framförhållning ser jag... glöm inte andas! ;-)

Postat av: Denise

Publicerad 2013-05-01 23:26:39

Vad taskigt av dom att inte sätta tillbaka staketet igen ;) Kanske någon barrväxt skulle göra sig fint, vintergrönt tänker jag! Och med en liten slinga till julen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela