TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vid böljan den blå...

Publicerad 2013-08-05 10:55:09 i Allmänt,

...eller snarare brun i detta fall för jag har suttit vid Mälaren, som ju har dyig botten.
Jag har varit med på ett klubbmästerskap, en metartävling idag, den första för min del.
Mannen fick ta hand om hunden och serva mej, kändes lyxigt! :0)
 
 
Jag kom sist med en liten, liten firre på 60 gram men det spelar ingen roll, en skön dag i solen blev det.
 
Fast visst saknar man turen ner till västkusten förra veckan, det klara salta vattnet och doften av hav!
Vi packade husbilen  och tuffade ner förra tisdagen med stopp i Gränna, övernattning i Värnamo.
Hann med  bad i Halmstad, övernattning i Mellbystrand, shopping i  Ullared och  slutligen två nätter i Falkenberg  vi åkte uppåt igen. 
 
 
 
 
Stannade en natt i Karlsborg, väldigt mysig camping med fint bad.
På hemvägen passade vi på att hälsa på Sherrys syster och mamma och naturligtvis hälsa på lillkillen som föddes i början av sommaren. 
 
 
 Väl hemma jobbade jag fyra dagar och har nu min huvudsemester i två och en halv vecka utan större planer. 
Mannen ska åka till Norge med kompis, visst får jag åka med men då måste man ha kollo till hunden eftersom vi inte fixat vaccinationen... Älskar ju husbilsturerna...
Eller åka med och hoppa av hos yngsta dottern kanske, om de vill ha besök...
Eller stanna hemma och dona... Lite trist tycker jag men ganska välbehövligt.
Blir låst eftersom en bil är på lack och sonen använder den andra då han jobbar när inte buss eller tåg går.
Annars kunde jag åkt till stugan och softat. 
 
Jaja, jag har två dagar på mej att klura ut nöten!

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-08-06 19:22:40

Hej, hoppas du kommer på en bra lösning, om jag var du så åkte jag till dottern! Jag hoppas att Hasse får en del jobb där småningom så jag kan hänga med o umgås med henne. Under vintern och våren jobbade han ingenting i Falun med omnejd, konstigt hur det kan bli.
Ha en fortsatt skön semester
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela