TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sven låter ju lite menlöst...

Publicerad 2013-12-06 11:36:09 i Allmänt,

... att döpa en storm till men direkt menlös är den inte!
Fick hålla i mej bra när jag stretade mot tåget i snöstorm imorse och konstigt nog kom tåget i tid!
Nu viner det runt Stadshuset så fönstren knäpper ordentligt... undrar om man törs sej ut på lunchen.
Fast jag är glad att snön äntligen kom så världen inte är så grå och mörk.
 
Tur vi inte hade detta väder förra helgen när jag stod på en julmarknad på Vallby friluftsmuseum både lördag och söndag.  Visserligen kom det rejäla vindar på söndagen så grejer for och fladdrade men vi kunde i allla fall stå tiden ut. Många säljare packade ihop i förtid och det tycker jag blir tråkigt för dels de besökare som kommer och även oss andra säljare.  Eller... så får vi sälja mer... ;)
Vi tog bort taket och då stod bordet stadigare när det inte tog vind hela tiden.
 
 
Vi hade mestadels smycken men jag hade knåpat ihop lite tomtar i fimolera och gjort hjärtan i ståltråd som jag virat pärlor runt och kompisen döttrar hade gjort ljus och tvålar.
 

Vi sålde bra så där ska jag stå nästa år också, jätteskoj med mycket folk!
Vallby är dessutom så vackert och till jul smyckar de så fint!
 
 
 
Denna helg som kommer har vi julmarknad i lilla byhåla på söndag och där ska jag naturligtvis också stå.
Skönt att det bara är en dag för jag har så mycket att stå i hemma efter en intensiv arbetsvecka med festplanering.
Jag och en kollega planerade en julfest för avdelningen, visserligen med knytis men ändå en hel del att göra med lite tävling, dukning, blanda glöggsangria och så vidare.
Igår var nog den mest hektiska dagen jag haft på länge men det blev en kul kväll med mycket god mat och julklappsbyte.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-12-06 13:37:52

Hej! Sven kom sig väl av att det var hans namnsdag igår, dom brukar visst göra så, men visst, lite svenneaktigt mesigt låter det minsann!
Du är så kreativ och duktig, beundrar verkligen din förmåga att pyssla och dona och göra fina grejor. Ha nu en skön helg, själv ska jag plocka fram sparken idag och susa iväg
Kramen

Postat av: Mia

Publicerad 2013-12-07 11:34:18

Vad har du förutfattade tankar om Sven? Låter han mer menlös än Gudrun eller Per? ;-)

Söta tomtar du visar...

Postat av: Inga M

Publicerad 2013-12-08 08:03:36

Det kan inte ha varit roligt att försöka sälja något på julmarknad i den här stormen.
Ha en fortsatt god advent!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela