TyraTok

Livet är ett äventyr!

När man åker nattåg...

Publicerad 2013-02-13 21:24:00 i Allmänt,

..... i Norge får man ett kit med en filt, en uppblåsbar kudde, sovmask och öronproppar!!
 
Det har jag aldrig fått när jag åkt inom Sverige...  men kanske måste pengarna läggas på att få tågen att rulla.
 
Fast i morse var jag glad att tåget inte kom i tid...  ja, nu åker ju inte jag SJ-tåg utan Tåg i Bergslagen och hittills i vinter har det varit max 10 minuter försenat och en gång ett inställt tåg.
Men som sagt... imorse klev jag upp aningens för sent men kände mej ändå inte så stressad för jag hade duschat och fixat kvällen innan för ovanlighetens skull.
 
Jag har alltid köksklockan ställd så den går ca 10 minuter före ... en falsk trygghet men jag känner liksom att jag har tid på mej när jag stissar runt här.
Så trodde jag imorse också.
Köksklockan var då 7.05 och jag visste att den var fem i så det var dags att dricka ur kaffet, borsta tänder och hår samt börja packa matlådan.
Men så slängde jag en blick på TV:n och där var klockan fem över sju!!
Jag som gillar att såsa under lugna morgnar fick lägga in tornadoväxeln och det sprutade nog mer snö om mej än snöslungan som mannen var ute och körde när jag rusade längs gatan ner mot stationen,  muttrande sammanbitet FAN FAN FAN,
 
Jag var dessutom lite sur över att Sherry bitit sönder en bläckpenna på min fina vardagsrumsmatta under natten... fast sur på mej själv som inte lagt undan pennan förstås.
Hon har ju aldrig tagit något men jag förstår att det är frestande när man enkelt når över hela vardagsrumsbordet om man sträcker sej lite... nu får här plockas undan!
 
Frågade vid middagen om det var mannen som ställt fram klockan och det var det...  han hade inte fattat min galopp... efter 13 år! :)
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-02-13 22:38:12

Hahaha, är inte det typiskt så säg! Inte fattat på 13 år att klockan SKA gå före...
Suck, här är det så att klockan i bilen alltid visar vintertid på sommaren och tvärtom...det tar maken ca 4 månader innan han efter mycket tjat ställer om klockan o sen blir jag totalt förvirrad för då minns jag inte om han ändrat eller ej
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela