TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kan inte sova...

Publicerad 2013-01-03 00:55:17 i Allmänt,

... vill inte sova...
 
Vi har varit och lämnat lilla älsklingen Sherry hos familjen vi köpte henne av i Vingåker.
Jättesnällt att de erbjuder sej att ta henne när vi behöver hjälp och jag ser på FB hur det går. :)
Hon och syrran Dezba hade busat rejält efter vi åkt,  jätteskönt!
På hemvägen slocknade jag i mörkret i bilen så jag är ganska pigg nu.
 
Om fem timmar ska vi åka till Arlanda och ta flyget till Helsingfors och jag önskar så att det hade varit en nöjestripp som det brukar vara när vi åker dit...  jag har irrat hit och dit hela kvällen och letat efter Kalevala-smyckena jag fick av mina bröder i femtioårspresent men hittar inte asken .
Antagligen är den ännu inte uppackad... hade känts bra att få ha dem på mej när jag tar farväl av Hannu för det var han som valde ut dem, Trolldom.
Nå, de kommer fram och jag ska bära dem ofta!
 
Begravningen kommer att ske i Helsingfors näst största kyrka på fredag kl 14.00  och efteråt ska alla samlas på restaurangen där han jobbade förut för att lyssna på musik och äta.
Hannu var en stor musikälskare och vi skickade planscher och skivor till varandra i tonåren.
Han var dessutom väldigt konstnärlig så jag hoppas det finns något alster kvar som jag kan få.
 
Jag minns att han skrattade åt mej i somras...  jag plockade stenar när vi var i Pyhätunturi, en stor fjällanläggning.
Det är du, jag och Sofia som gör så sa han... Sofia är lillebrors dotter som också är otroligt konstnärlig... och min guddotter. :o)
Min son med sina mobröder...
 
Ja,  det här blir en tung helg...
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-01-03 09:39:10

Sorglig och vemodig helg för dig, hoppas du orkar ta dig igenom den
styrkekram

Postat av: Annika

Publicerad 2013-01-03 13:35:21

Tänker på Dig! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela