TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så lätt det går...

Publicerad 2013-01-24 14:38:25 i Allmänt,

... att slumra till i soffan medan kaffebryggaren spottar och fräser på köksbänken kl 05.45.
 
Då brukar jag i vanliga fall inte vara uppe, klockan ringer 06.13 men Sigge väckte mej och det var ingen idé att lägga sej igen efter att ha slevat upp mat åt Olle och honom kände jag...
Eller snarare... trodde jag... för nästa gång jag slog upp korpgluggarna var kl 06.59 och kaffet var klart sedan länge.
 
Ajaj... bara att SMS:a kollegor om senarelagd tågresa till jobbet! :)
Bättre plats på tåget och vackra landskap i gnistrande snö som utsikt gör att jag nog ska lägga om arbetstiden till 9-18 istället om chefen tillåter.
 
 
Fast... vill jag komma hem 18.45 varje kväll?
Svar nej!
 
Och inom snar framtid är det ju så här ljust och vackert även när jag hinner med 7.21-tåget så det är väl bara att streta på.
 
Idag har hela avdelningen lunchat på Fragolino, jag åt underbart god torskrygg.
Sedan gick vi till Karlsgatan2 och tittade på Lars Wallins vackra kreationer!
Verkligen sevärt!!
 
Så knatade några av oss vidare för att hämta sushi inför kvällens begivenhet här på avdelningen som består av AW med Tupperware-demonstration.
Jag är värdinna och det ryktas på FB om fina värdinnegåvor! :)

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-01-24 15:31:22

jobba halvtid kanske vore ett alternativ, bara inte plånboken blev så tunn då! Ha så kul ikväll, nu blev jag också sugen, inte på tupperware men på sushi
Kram och trevlig helg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela