TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite stugliv...

Publicerad 2013-07-23 11:03:54 i Allmänt,

... ville jag ha och eftersom sonen ska vara i stugan med vänner i veckan ville jag städa lite dessutom.
Tomten behövde sej också en duvning, ingen har klippt gräset sedan midsommar så mannen lastade åkklipparen på släp och tog med upp... Det behövdes!
 
Hela måndagdförmiddagen gick åt till att röja mennjag tog pauser för att få lite sol också, det var nämligen kanonväder på min första semesterdag, lycka!
Flädern blommade så fint, tyvärr ingen ätlig växt.
 
 
 
När vi kände oss klara gick vi till sjön Långhagen som ligger någon kilometer längs grusvägen uppåt och Sherry var överlycklig när hon fick bada.
Lite konfunderad blev hon när även jag plumsade i.
 
 
Men sen hittade hon en tennisboll på myren som hon klättrade upp på.
 
 
Efter någon timme var hon nöjd, och jag med så vi knallade ner för att fixa lite mat.
 
 
Stannade till hos grannen för en pratstund, vi är nästan aldrig där samtidigt så det blir lite att prata om.
 
Sherry var så trött när vi kom hem att hon inte ens ville hoppa ur hundburen i bilen... Det har nog aldrig hänt men hon är ju ingen van stughund ännu så hon har haft full sjå att bevaka allt som händer och rör sej hela dygnet och sen badet därpå. :)
 
idag är jag stel och har huvudvärk, beror väl lite på storstädningnen kan jag tro. Ute blåser halv orkan men vi kollar vädret, packar husbilen och åker dit solen skiner och det är vindstilla. Västkusten är lugn och varm rapporterar Ö från Varberg... Vi hade tänkt oss Öland men inte om det blåser mycket... Vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela