TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag vägrar...

Publicerad 2013-03-06 22:23:36 i Allmänt,

... tro på väderrapporterna som säger att det ska bli -10 grader nästa vecka,  kanske redan till helgen!
 
Nu när man äntligen ser ljuset i tunneln... det är till och med ljust när jag kliver upp och fåglarna kvittrar som tokiga ibland utanför fönstret
.
Visserligen får man fortfarande hänga ut talgbollar och fylla på lilla fågelstugan med frön,  men solen värmer så underbart och den är inte snål med att visa sej heller numer.
Vi är inne i mars och det är banne mej VÅR-månaden!
 
Nu snart kommer den. Våren. Man blir glad av blad.
 
HIttade denna härliga bild på FB och blev tvungen att låna. :o)
 
För övrigr är jag nu klar med mina flyttbestyr på jobbet, vilket jag tror min ömma kropp uppskattar.
  Har flyttat ca 3 meter rakt över korridoren till den så kallade solsidan och känner att det blir bra.
Men lite stressad känner jag mej för arbetsuppgifterna måste ju skötas ändå fast jag stökat runt, rensat, städat och flyttat,  och jag ska dessutom lära mej lite nytt.
 
Och inte tänkte jag på att när jag bytte dator försvann en hel del grejer jag måste fixa till... 
 Dessutom har jag vimsat runt rejält till kollegornas förtjusning.
Svarat i fel headset, promenerat förbi mitt rum trots att dörren varit öppen och jag sett mina grejer,  glömt möten osv... men det blir säkert bättre... någon gång i sommar kanske. ;o)
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-03-07 10:27:59

Hej, själv längtar jag till sommartiden börjar för då kan man börja gå sista hundpromisen mycket senare utan att det är mörkt som i säcken, just nu är största bekymret att man inte ser något på kvällarna då marken frusit och isfläckarna lurar på en.
Kramen

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-03-09 17:11:40

Torsten är lika matt och hängig som förut, ligger långt in under soffan. Vete sjutton om han klarar detta, nu har han ju fått medicin så han borde klara av att röra på sig lite. Jaja, bara att se tiden an, kram i solskenet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela