TyraTok

Livet är ett äventyr!

Rivstart...

Publicerad 2013-03-20 23:23:26 i Allmänt,

... blev det imorse när jag abrupt blev väckt av ett ilsket ringande som jag inte kunde placera.
 
Min mobil trummar lite lätta sambatakter när den ska väcka mej så den var det inte.
Satt upp i sängen,  helt yrvaken, vilt stirrande och funderade men så insåg jag att det var mannens mobil som ringde klockan sex på morgonen så jag klappade till honom och bad honom svara... surt! :o)
 
Han for upp som en raket, svarade och sedan muttrade han något om utlovad skjuts han hade glömt och Arlanda efter samtalet,  och borta var han.
Jag lutade mej tillbaks på kudden igen för jag tänkte att om han ska till Arlanda fram och tillbaks så kan jag flexa och vara hemma med Sherry tills han kommer tillbaks och snart sov hunden och jag djupt bredvid varandra.
Tills klockan var tio över sju och mannen stod i dörren till sovrummet och undrade om inte jag skulle till jobbet.
Eh... skulle inte du till Arlanda, hur kan du vara hemma nu?
Nej, jag sa att med lite otur måste jag åka till Arlanda men nu hann E till flygbussen trots försening.
 
Aha!
Alltså dags att kliva upp och ta en dusch bara för att upptäcka att jag inte kunde lyfta högerarmen utan att det gjorde sjukt ont!
WTF var det nu då??   
Blev ett taffligt tvättande av hår och kropp men det gick.
Mannen trodde jag hade fått en propp men jag kände att det kommer från nacken,  har nog känt att det är på G ett tag...  jag är duktig på att leka struts.
På med lliniment och så fick jag hjälp att få på mej tröjan innan jag slog mej ner med kaffemuggen vid datorn och får se en dödsannons i dagsblaskan... en gammal klasskompis har gått bort... blev så ledsen.
Han har haft ett hårt liv och stretat sej tillbaks och fått det bra...  vi har pratat rätt mycket på FB sista året... varför fick han fortsätta vara med...  sov gott Stefan.
 
Väl nere vid tågstationen ropades det ut att tåget var tio minuter försenat i snålblåsten och då var det nära att jag gick hem och drog täcket över huvdet med den friska armen.
Men jag kände att jag var tvungen att åka in till jobbet för jag håller på att ta över sysslor från vår blivande pensionär och det är en hel del att hålla koll på.
Var faktiskt kvar hela dagen med hjälp av Citodon, även om jag inte fick så mycket gjort som jag vela men väl hemma åt jag, kladdade på liniment igen,  la mej på soffan och sov en timme och snart är denna skitdag slut!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-03-21 09:59:01

Hej, läste nyss på FB att du var bättre i armen idag, vad skönt! Kan inte våren göra entré snart, jag fryser ihjäl! Hade lagt undan långfillingarna för säsongen, men inser att de nog måste fram igen, fryser som attan om knäna!
Ha en fin dag/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela