TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ullared - here we come!

Publicerad 2013-05-27 16:03:53 i Allmänt,

Sa jag och gamla kollegorna N och C och nuvarande kollegan C... oj, nu blev det rörigt!  ;)
(Vill ju inte skriva ut namn här så vi säger C1 och C2.)

N och jag har ganska länge lagt undan pengar till en resa men inte kommit iväg av olika anledningar men så kom hon på att vi skulle ta en Ullaredare och C1 ville med.
Berättade här på mitt "nya" jobb och då undrade C2 om hon fick haka på och fyra får man plats i bil och även i motellrummet jag bokat så det var ju självklart.
C2 är dessutom van att åka dit och det kan vara bra att ha en ringräv med sej. :)
Jag har bara varit där en gång förut och C1 för ca 20 år sedan.

Mannen fick montera på boxen och tömma sin bil på allt skrot för det är en diesel och mest ekonomisk att köra och halv sex på tisdagmorgonen rullade jag sömnig ut från byn för att plocka upp två av dem i staden och C1 utanför staden.
Det var fina vägar ner och lugnt med trafik men några mil innan vi kom fram tappade vi bort oss lite... stannade på en mack för kisspaus och fråga efter vägen.
Trodde vi skulle få kissa i smörjgropen för det var så litet men icke, de hade en skaplig toa och killen i kassan hade nog mött många vilsna tanter för han hade gjort en egen karta som han delade ut till oss.

Skapligt detaljerad men på något vis missade vi någonting...  fick stanna vid en tomatodling och fråga igen och till slut svängde vi in på den enorma parkeringen och fick i oss lite lunch på den IKEA-liknande restaurangen inne på Ge-Kås.  God mat vill jag påpeka!
Hittade den här legomodellen på det planet... häftigt!

Så började shoppingen och mina tre camrados tog varsin kundvagn.  Jag tog en korg som jag ställde under en vagn,  hade ingen shoppinglista och inga planer mer än trosor och rengöringsdukar till glasögon. :)
Strax efter tre gick jag ut för att checka in på motellet och det visade sej att jag var tvungen att hämta bilen och åka ner till campingen för att göra det... lite tradigt men det gick snabbt när jag väl var där.
Fick passerkort och till bom och dörr och kunde lasta in min packning, ställa det viktiga vinet i kylen innan jag gick tillbaks in och letade rätt på de handlande vars vagnar hade fyllts upp rejält.

Slutnotan för dagen gick på 700 kr för min del... hmmm... alltså inte bara trosor inte.
Men jag låg i lä tack och lov! :)
När vi skulle ut spöregnade det men vi fick käcka gula regncapes och hade bara ca 100 meter att rulla vagnarna till motellet,  så himla praktiskt!
Vi bäddade iordning, tog ett glas vin och packade upp våra fynd innan vi gick de 25 stegen över till Harry´s för att äta lite kvällsmat och de hade grillbuffé.
På morgonen, efter en natts god sömn för oss alla tre i de sköna sängarna käkade vi en god  frukostbuffé på Harry´s innan det var dags att shoppa loss igen.
Vi körde varuhusrace, 1100 kr denna gång och sedan städade vi ur stugan och packade bilen innan vi gick loss på outlet-butikerna runt omkring.

Lite kinabuffé efter den vändan satt fint och sedan packade vi in oss och styrde kosan uppåt landet igen.
En jättekul tripp som inte alls blev dyr.
Räknade soppa för 300 kr/person och boende blev 160 kr/person, fullt överkomligt och skoj hade vi!
Bestämde på stående fot att detta gör vi om nästa år!