TyraTok

Livet är ett äventyr!

Uppmärksamhet kan löna sej...

Publicerad 2013-05-12 11:38:41 i Allmänt,

...  det fick jag bevis för i onsdags! :)
 
Kom knallande i den långa korridoren som går tvärs igenom stadshuset på morgonen och när jag närmar mej vår korridor ser jag en tjej fnula runt i buskarna strax utanför vår ingång.
Grå sweatshirtoverall men med en fin axelväska... såg lite udda ut just den kombon så jag stannade till och tittade på henne. Hon böjde sej och kollade, såg ut att leta efter något och kollade sej omkring samtidigt så min hjärna satte ju spinn direktt...  är det en knarkaffär... ligger det ett skadat djur under buskarna...  ja, jag spånade på vilt i fantasin men när hon lommade iväg gick jag in på mitt rum och glömde hela grejen.
 
På lunchen när vi var på väg tillbaks efter lite libanesisk god mat kom jag på det igen,  berättade för kollega A och vi började kolla som tjejen hade gjort... böjde oss och tyckte nog vi såg någon slags box under en buske längre in i planteringen... hmmm...  vi struttade in och A kände på den... det var en iskub!?
Fram med den och kollade... i den låg en slags skylt ingjuten...
 
 
VI läste texten och insåg att det var en tävling... så vi fotade, puttade in kuben under busken igen och gick upp till oss.
Skyndade mej att ladda upp bilden och såg på FB att jag var först av oss tre som fotade vilket var kravet för att kunna vinna.  Men ingenstans såg man om någon annan laddat upp före mej... men klockan två skulle ledtrådar börja visas på Niveas tävlingssight  så det var nog ganska osannolikt att någon sett den för den låg väl dold.
Efter ett tag kläckte A idén att vi skulle avlägsna blocket så ingen annan kunde hitta det.
Sagt och gjort... vi släpade upp det och la i diskhon i grovköket,  utanför gick en kille med Ipad och letade... men det var ju redan för sent för min bild låg uppe sen en timme. :)
 
 
Vi slog sönder den så jag fick skylten och sedan tog jag helg... klockan 18.00 skulle vinnaren meddelas...  hängde på FB men såg inget... nervöst.
Då skickade A mess att jag vann, mitt namn låg på tävlingssighten!
Tjohooooo!!
Biljetter till VM-finalen i hockey med resa och hotellövernattning!!
 
Nu är det lite synd att det är i Globen men bra ändå för vi har ju hunden att tänka på, då är det inte läge att flyga långt bort.
Och jag är en av de få som inte satt min fot i Globen så bara det ska bli skoj.
För att inte tala om hotellfrulle! :)
 
Det ultimata vore ju om Finland kommer i final...  hade syrran varit i livet hade jag tagit med henne för vi kunde prata oss igenom en hel hockeymatch mellan Sverige och Finland i telefon när hon levde, lika nördiga båda två.
 
Nu får mannen följa med istället trots att han inte var så imponerad över min vinst från början till mitt förtret.
Hans stora aber var att vi har ju Sherry att tänka på, haha,  men snälla grannar erbjöd sej att hon kunde vara hos dem om vi inte fick tag i annan vakt. :)

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-05-12 12:22:29

Haha, låter som en helt osannolik historia du målar upp, men det lönar sig verkligen att ha ögonen på skaft! Lycka till på resan, klart att Finland går till final, fattas bara! Nu är inte jag sådär hockeynördig men nog tycker jag att du borde fått med dig en hockeynörd istället för en ointresserad norrbagge, hihi
Kramen

Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-12 13:01:03

Jag tillhör också gänget som aldrig satt min fot i Globen, men det råder jag bot på den 15 augusti då jag och Leonard Cohen ska vistas under samma tak - just i Globen!

Det där letandet... jag trodde det skulle visa sig vara en geocache, men så var det alltså inte! Ett stort GRATTIS till dig! Smart du är... ;-) Du skulle säkert bli en skicklig geocachare... :-)

Postat av: E

Publicerad 2013-05-12 13:38:30

Coolt!! :) Grattis!

Postat av: Linda P

Publicerad 2013-05-12 21:29:23

Grattis Titti! Vad häftigt... och Globen är ju en upplevelse i sig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela