TyraTok

Livet är ett äventyr!

VM-guld, VM-guld...

Publicerad 2013-05-20 23:17:25 i Allmänt,

VM-guuuuuuld fick man då uppleva i Globen.
 
Jag vaknade med så ont i halsen på lördagmorgonen, öronvärken jag hade haft någon vecka verkade ha trillat en trappa ner och jag kände lite panik över att bli sjuk inför hockey-finalen... men jag trotsade ondan och den försvann under dagen.  Kanske var det gräsklippningen som motade bort det. :)
 
På söndagförmiddagen fick jag panik för att jag inte fick tag i sonen som lovat att skjutsa oss till tåget och sedan ta hand om hunden det dygnet vi skulle tillbringa i kungliga hufvudstaden.
Mobilen var avstängd och på fejan fanns han inte...  11.40-tåget var inte att tänka på att hinna med... cheeez vad nervös jag blev.
Strax efter tolv ringde han, mobilen hade varit urladdad och han hade glömt att han skulle skjutsa oss!
GLÖMT!
Ömma moders största tävlingsvinst någonsin!! :)
 
Nå, han kom hem och vi hann med 13.40-tåget och resan var ju betald så det var bara att lösa in presentkortet och få ut tågbiljetter.
Vi tog oss ett glas vitt på tåget för att fira att vi kom iväg,  hörde i vagnen att det var fler som skulle på finalen.
 
 
Tog en promenad upp till Humlegårdsgatan där vi skulle bo på Scandic Anglais.
Var lite nojig att det inte skulle finnas någon bokning men det var inget att oroa sej för, vi checkade in lätt som en plätt och rummet var helt OK.
 
Denna snygga älg mötte oss i foajén!
 
Snabb dusch och ombyte innan vi gick till Gamla stan för att äta och förhoppningsvis hitta en pub med TV men icke.  På O´Leary´s var det bara fotboll så vi tog en taxi till Globen och där fanns en storbilds-TV så jag fick se bronsmatchen,  dessutom med ett stort gäng glada finnar.
De var inte speciellt besvikna över att förlora utan stämningen var hur bra som helst mellan alla nationaliteter där, men finnarna gick och köpte rödvita hattar inför finalen. :)
 
 
Jag köpte snygga brillor istället och varsin svensk kepa till finalmatchen.
 
Vi hade våra platser på rad 20 och jag det var så mäktig stämning i Globen, fullsatt förstås!
 
 
Så spännande match, och så häftigt när Sverige vann!
 
 
Efter matchen tog vi taxi till Sergelfontänen det firandet redan var i full gång!
Synd att det inte var vatten i den bara.
 
 
Vi avslutade med att köpa Mackedonken-mat,  satt på Hötorget för oss själva och åt innan vi knallade till hotellet och sov som stockar till åtta i morse.
Trodde inte det skulle bli någon sömn för allt tutande men det lugnade ner sej.
 
Slog på TV:n och såg oss i vimlet dom visade på TV4-nyheterna från Sergels torg. :)
God hotellfrulle som vanligt,  vi åt sakta och länge innan vi checkade ut, tog en promenad på Drottninggatan tills det var dags att ta tåget hem.
Det var den häftigaste vinsten jag fått någonsin! :)
 

Kommentarer

Postat av: Denise

Publicerad 2013-05-20 23:42:41

Häftigt värre!! Minns när vi var i Barcelona och dom vann Champions League, vilken stämning :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-21 06:33:30

Kul att få uppleva på plats!
Häftig vinst!

Postat av: Annika

Publicerad 2013-05-21 06:34:22

Kul att få uppleva på plats!
Häftig vinst!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-05-21 10:57:02

Det enda som inte var lyckat med den resan var ju förstås att inte finnarna var med i finalen...men man kan inte få allt, jag var inte heller särskilt upprörd.
Såg på fejan att ni nu var på väg igen, vart bär det av denna gången?
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela