TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite kyla...

Publicerad 2013-11-11 15:26:00 i Allmänt,

 
 
... äntligen! 
 
I morse var det vit rimfrost när Olle kom och väckte mej okristligt tidigt kl 05.30, hela fyrtiofem minuter innan jag egentligen skulle kliva upp.
Ja, jag försöker sova så länge som möjligt varje morgon, sån är jag.
 
Jag fick lite ågren eftersom Sigge var ute så jag masade mej  ner på undervåningen och han kom som ett skott när jag öppnade altandörren.
Han är ute nästan varje natt av egen fri vilja,  och är han någon gång inne så väcker han mej halv tre för att han ska ut... får se om han fortsätter så när det blir smällkall vinter,.
 
 
 
Apropå förra inlägget tycker jag det är konstigt att man inte gått vidare med det och skickat till kronofogden vilket väl är den vanliga ordningen från inkasso... det har ändå gått snart 13 år!
Men det är inte min bot och mannen kommer att bestrida den där totalt.  Han gjorde inget fel och tänker aldrig betala den heller vilket vi påtalat för parkeringsbolaget.
Vi får se vart det hamnar...

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-11-11 17:01:30

Ja tänk va mycket ljusare och mysigare det blev direkt, synd nog ska det komma regn inatt och sen bli varmare igen. Suck.
Rambo han väcker oss varje morgon när han har morgongymnastik, hopp utan liten boll tror jag det heter, han skuttar mellan oss i sängen från ena gropen till den andra. Det gäller att ha fossingarna väl invirade i täcket kan jag lova
Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2013-11-12 12:03:18

Himla fin kattbild med huset bakom!
Sen fattar inte jag varför inte din blogg kommer ihåg mig! Jag fyller i uppgifter varje gång, fast jag kryssar i kom ihåg. Men jag är förstås ändå glad att jag numera tar mig in här.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela