TyraTok

Livet är ett äventyr!

Regn och rusk igen...

Publicerad 2013-11-15 22:11:44 i Allmänt,

... när tusan ska vintern komma!!
 
Trött, trött, trött... ja visserligen inte bara av mörker utan av att bröstrygg, axel och arm på höger sida strejkar men jag tror novembermörkret är värst!
 
Men igår var det i alla fall en ljusglimt för vi hade en rolig fest hemma hos en kollega som bor i en gammal ombyggd skola där jag dessutom har gått i några år på Komvux.
 
Hon hade gjort underbart god mat och dukat så fint åt oss!
 

Förrätten bestående av morotssoppa med ärtcreme var underbar, till det ett litet ostknyte i folie med hjortron-chutney gick inte av för hackor!
Till varmrätt en nyhet, en slags potatiskaka på smördegsbädd,  sååå gott med parmaskinka till!
Så fick vi smaka nya glöggen,  svårt att definiera smaken men den är god, inte söt och sliskig.
 
En jätterolig kväll med rejäla skratt så jag fick ännu värre kramp i ryggen men det var det värt!  Mina kollegor är guld!
Vi har lite förändringar framför oss, men vi är vana, luttrade och har humor och värme i gruppen så vi fixar det utan större mankemang tror jag.
 
Nu är det i alla fall helg och inga planer har jag... skönt... fast det hade varit lite kul att åka till Norge och fira en femtioåring men ibland får man inse sina begränsningar och stanna hemma.
Ska stå på julmarknad och behöver kanske lite grejer att sälja till första advent!

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2013-11-16 12:21:35

Goda kollegor är guld värda! Absolut! Det ser ut som en trevlig fest med god mat. Kul med ett ombyggt gammalt skolhus. Det skulle man vilja se.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-11-16 18:05:09

Hej! Ruggigt värre är det ju, o vi som är morgonslöa hinner knappt utanför dörren innan skymningen kommer...fast idag var vi alerta då vi satt klockan för att inte missa alpina tävlingarna. Saknar arbetskamrater, det var många herrans år sen sist, senast jag jobbade var det ju "bara" med gubben
Kramen

Postat av: E

Publicerad 2013-11-18 09:45:11

Åh vad jag avundas dej dina kollegor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela