TyraTok

Livet är ett äventyr!

Den milda hösten...

Publicerad 2013-10-30 20:26:00 i Allmänt,

...smög sej tillbaks och det är skönt kan jag tycka för vi har haft långa kalla vintrar de senaste åren.
 
Jag tillbringade helgen i stugan med dotter J och hennes T, storebror samt exmake med familj och förutom besök i Kupolen och på nyöppnade IKEA i Borlänge grillade vi samt åt surströmming på lördagen.
På söndagen plockade jag trattkantareller och det fanns det gott om!
 
 
 Gjorde två olika collage från helgen men en del bilder kom tyvärr i repris?
Mannen var hemma och styckade älg så det blev goda älgfärsbiffar när jag kom hem!
Inte var jag speciellt utvilad denna gång heller, exets sambo och jag satt uppe till tre och drack nubbe och snackade. Förra gången var det exet och jag som satt till morgonkröken och drack whiskey... Jag tror de har dåligt inflytande på mej, haha.
Hur ska det gå nu när de köper syrrans hus bredvid oss!? ;)

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-10-30 22:14:47

Hej, trattisar har jag just inte plockat i höst. Nu när jag går i skogen så är det blött och slemmigt, inget mysigt alls. Tur man har i förråden som man sparat som en ekorre under åren. Jag skulle gärna vilja ha lite vitt på marken, det blir lite ljusare. Hinner knappt ut med jycken medans det är dager ute...
Kramen

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-05 04:36:14

Jag blir som vanligt imponerad av ditt goda förhållande till exet! Det måste vara ovanligt. Och bra för barnen!

Trattisar har vi inte heller haft mycket av i år. De gula svek också. Så det blir att gräva djupt i boxen och kolla om nåt är kvar av förra årets skörd.
Ha en bra dag!

Postat av: Inga M

Publicerad 2013-11-05 04:37:12

Det var jag ovan, inte meningen att bli anonym, men adressen hade fallit ur registret

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela