TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det är lite märkligt...

Publicerad 2013-10-02 15:54:55 i Allmänt,

... att vi kan få en sådan fin höst efter denna underbara sommar!
 
I lördags fotade jag denna vackra nyponros!
 
 
Detta var på vägen över till vad jag antar blir den sista middagen utomhus för detta år.
Ö var gräsänkling och skulle passa på att äta surströmming och blev glad när han upptäckte att både mannen och jag gillart.
 
 
Det var så gott och inte var det kallt att sitta utomhus heller efter ett nubben gled ner. :) 
Getingarna gillade också konceptet men de var inte inbjudna.
 
Apropå getingar gillade de också vår ena kattvind och kryllade runt därinne när jag tände lampan för att hämta ut ett par stövlar.  Veckan innan fanns inte en geting!
Mannen slog ihjäl dem som surrade runt lampan så jag fick ut mina skodon, detta var i måndags.
Igår kväll fick jag gå och plocka upp döda getingar på sovrumsgolvet... gillart inte!!
Måste hitta boet, ta bort och täppa till för inne vill jag inte ha dem nästa år, brrrrrrrrrrrr!
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-10-02 17:08:17

Hej, nog är det märkliga årstider nu. Men jag njuter på ett vis av den torra soliga hösten, fast, i ärlighetens namn, nog vill jag hitta lite mera svamp på promenaderna. Men okej, jag har fortfarande tiotalet godisaskar fyllda av torkad svamp från tidigare säsonger trots att ungarna fick några nu i helgen. Inget regn verkar vara i sikte så långt prognoserna visar..
Kramen

Postat av: Mia

Publicerad 2013-10-03 18:02:34

Vädermässigt kan vi absolut inte klaga på det här året som kallas 2013. Surströmming avstår jag gärna, för övrigt ser det mysigt ut... ;-)

Postat av: Inga M

Publicerad 2013-10-05 05:03:13

Den här sommaren måste slå alla rekord när det gäller soldagar och vackert väder. Underligt nog hade vi varken mygg eller getingar här, vet inte vart de tog vägen. Någon sa att det varit för torrt för dem. Det känns som om vi blivit riktigt bortskämda och hösten var ju också fin.
Ha en fin helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela