TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fascinerande...

Publicerad 2013-10-18 16:40:17 i Allmänt,

 
 
 
... hur snabbt den varma fina hösten övergick till vinter!
 
När jag gick hem från tåget igårkväll regnade det rejält för första gången på länge men några timmar senare seglade stora flingor ner från den svarta himlen. 
Eller seglade var fel ord, det vräkte ner vågrätt och världen blev snabbt vit!
Djuren var skeptiska när jag öppnade altandörren när de pockade på att få gå ut, det var bara Olle som försiktigt trippade iväg.
 
Trodde inte det skulle ligga kvar men det var lite av ett äventyr att gå ut med Sherry på förmiddagen i joggingdojor, det gällde att hålla sej på soliga gator. 
 
 
Blomstren som jobbat på och blommat sen tidig sommar fick sej nog en chock!
 
 
Is på vattenkannan... näe, det här hade jag inte räknat med!
 
 
Det här lilla röret fick komma in i värmen, har inte direkt blivit överfyllt denna sommar.
Men salladen stretar på!
 
 
 
På jobbet har vi en tävling om när snön kommer och jag gissade 11/11, men eftersom jag är ledig idag vet jag inte vem som vann. 
 
Mannen är på fisketur med klubben idag så jag fick vova och det är skönt att vara hemma en vardag även om det innbär röjning både inne och ute... Har ju lite betonggrejer som ska in och lite möbler.
Fågelhuset däremot skulle ut,  fylldes med frön och hänger i torkställningen.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-10-21 22:23:26

Visst har vi nordbor en massa extra pyssel, ut med prylarna i trädgården, sätta fröer, odla, skörda i bästa fall, och sedan vips var det dags att plocka in allt igen...slit och släp och till helgen blir det vintertid också.
Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-26 12:21:33

Den salladen var allt tapper. Men persilja lär ska klara sig genom vintern. Knepigt att hitta den under snön bara.
Ha en trevlig helg!

Postat av: Inga M

Publicerad 2013-10-26 12:22:13

Den salladen var allt tapper. Men persilja lär ska klara sig genom vintern. Knepigt att hitta den under snön bara.
Ha en trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela