TyraTok

Livet är ett äventyr!

För tredje gången...

Publicerad 2013-09-19 11:42:55 i Allmänt,

... flyttar sonen ut ur boet.
 
 
Han har bott hos oss sedan i julas och det har varit bra att ha katt- och hundvakt när man behövt. :)
(Fast jag har en utmärkt kattvakt ändå så det fixar sej.)
Nu har han fått hyra en liten etta i andra hand i staden av en kompis och det blir lite tomt men skönt för honom att slippa åka den träliga, mörka 66:an kantad av skog ut hit på kvällar och nätter.
För övrigt en likadan lägenhet i samma hus där jag fick min första lägenhet vid sjutton års ålder. :)
Ska bli spännande att se om jag minns den rätt.
 
Läget annars då... tja... nu får man väl officiellt säga att hösten är här om än i milda former än så länge.
Trädgården ska nattas och huset ska väl äntligen få en efterlängtad storstädning framöver... pust!
Allt är rent kaos efter denna underbara sommar då man inte velat vara inomhus mer än nödvändigt.
 
I helgen som var åkte vi till norska vännerna i Vansbro istället för att städa hemma,  det var mycket trevligare.
Får se om jag hittar någon annan ursäkt denna helg! :)
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-09-19 15:39:08

Hej, såg att du varit "nästgårds" Vansbro ligger ju bara 5 mil bort. Jag hoppas verkligen att du hittar någon roligare sysselsättning än att städa, jag har gått i städstrejk så länge småmissarna bor här. Det är ett helsike att hålla rent i toaletterna åt dem och sanden skvätter så jag gör knappt annat än går med sopborsten i högsta hugg. Resten av städningen får vänta, basta! Kanske kan du ta en sväng ut i svampskogen?
Kramen

Postat av: Mia

Publicerad 2013-09-20 11:15:44

Alldeles för lätt att hitta roligare alternativ, men den här veckan har jag gjort ett ryck. Norgeresa närmar sig, förhoppningsvis...

Är det så svårt att få lägenhet i Västerås så det blir andrahandsuthyrning som gäller? Eller är det i stora staden Sthlm du har sonen nu?

Postat av: Inga M

Publicerad 2013-09-21 07:57:44

Det är mysigt att ha barnen hemma men livets gång är ju ändå att de ska flytta. Lite avundsjuk på dig som får ha din ättling kvar inom räckhåll. Här drar den yngste till Seattle snart. Det är för långt bort!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela