TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så tar vi stegen...

Publicerad 2013-09-02 09:11:44 i Allmänt,

... in i september, den första höstmånaden men som tur är vill inte vädret inse att det är en höstmånad för solen strålar från blå himmel. :)
Visst är det kyligt och rått på kvällarna och tidigt på morgnarna men så ska det väl vara nu.
Mannen muttrade imorse och klagade på att det var så kallt på nedervåningen men herregud, det är väl bara att dra på sej paltor och dricka lite varmt kaffe istället för att redan nu dra på sej dyra fjärrvärmeräkningar.
Speciellt som det sades på TV4-vädret att sommaren är på väg tillbaks.
 
Jag har jobbat i nästan två veckor efter semestern, skulle nog behöva semester igen för det är intensiva dagar när alla förskolebarn och skol/fritidsbarn ska vara inregistrerade på rätt plats.
Men man får väl bita ihop och spara sina elva dagar tills man får råd att åka någonstans.
 
Helgen tillbringades i alla fall i stugan med man, dotter och pojkvän, bror samt exmaken med familj och det har varit en rolig helg med blåbärsplock, kräftskiva, svamp- och lingonrensning samt en whiskeynatt. :)
 
 
Förra veckan ringde mannen på onsdagen och sa att jag måste åka med 16.15-tåget för att vi skulle åka iväg med Ö och K i finbilen så jag struttade snabbt iväg till tåget.
Det visade sej att vi skulle till ett ställe i Fellingsbro som heter Nostalgibyn och det var som att kliva rakt in i barndomen.
Det är ett par som på sin gård bygger upp autentiska miljöer såsom affär, pub, bensinmack och så vidare.
Det finns ett fik med så goda räkmackor med mera och just den här kvällen var det också live-musik.
 
Här är en biograf uppbygg.
 
 
En frisersalong som jag minns den från det att man fick sitta och vänta medan permanenten verkade.
 
 
 
Det var jättekul att gå runt och titta innan vi fikade och lyssnade på lite 50- och 60-talsrock.
 
På vägen hem åkte vi på småvägar en lång bit, mysigt att susa fram i en Buick från 1954.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2013-09-05 06:08:03

Men va glad jag blir!!!! Nu kan jag läsa din blogg utan att den hakar upp sig! Du måste ha gjort nåt med den.

Nostalgibyn verkar vara ett populärt utflyktsmål. Läste om det hos Leontina på hennes blogg.

I Fellingsbro församling är jag förresten född. Mina föräldrar bodde där vid den tidpunkten så det var Lindesbergs BB som gällde.

Postat av: Christina

Publicerad 2013-09-08 18:39:51

Men vilket häftigt ställe.Dit skulle jag också vilja åka.Är inne på min 5:e arbetsvecka och här känns det också som det skulle sitta fint med semester igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela