TyraTok

Livet är ett äventyr!

Den årliga redovisningen...

Publicerad 2014-04-27 22:55:01 i Allmänt,

... så kallad deklaration har jag idag fixat galant.
 
Jag tänker varje år att nu ska jag vara bland de första meeen...  näe... det händer inte.
Eftersom jag ska dra av jobb-resor så kan jag inte hiva iväg ett enkelt SMS och när jag väl tog mej i hampan ikväll så hade jag inget giltigt e-leg i datorn... åååh... suck...
 
Jag är en sådan lat och bekväm person som bara vill att allt ska funka, och visst... det är inget större jobb att ladda ner ett e-leg meeeen...
Då läste jag om appen och att man där kan dra av resorna!
Hämta paddan och tadaaaa!  På tre minuter var jag klar - varför har jag dragit ut på detta! :)
 
Tänk förr när man hade som sport att vara en av de sista som rullade in framför Västerås lilla "skatteskrapa" och fick dumpa deklarationen i säcken hos en av de alla som stod utanför för att ta emot... helst skulle man göra det 23.55!!
Nu vet jag inte om det kommer att stå några där 5/5 kl 23.55, finns det något som åker dit då eller?
 
Har även fixat en annan kontroll denna vecka men det var de kvinnliga behagen som skulle tryckas ihop för fotografering.
Fy fasiken vad ont det gör när plattorna trycker ihop dem!!
Det var kvälls-öppet och det gick undan av bara tusan, tror dom hann med ca 20 stycken under den kvarten jag var där!
Nu får man våndas och vänta på resultatet av dessa två kontroller!
 
Men denna helg har jag i alla fall kopplat av!
Vilket väder!!
Har varit ute i trädgården hela dagarna och donat, och igår grillade vi och premiäråt ute på altanen.
Dörren står öppen  och hundar och katter kan vandra ut och in som de vill... så underbart!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2014-05-07 11:28:54

Ser att hundarna ligger på altanen. Vi har kvar vårt altanstängsel sedan Hej i somras o nu passar det bra till lille taxen Severin som vi hämtar vid midsommar. Ska bli kul med valp igen.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-05-07 22:40:04

Hej, såg att ni varit i Vansbro, nästa gång får du allt hojta till! Även om jag kanske inte är på topp så piggar ett besök av en god bloggvän alltid upp! En fika kan vi väl träffas över i allafall?
Mammografi, jag fick kallelse idag, får avboka för tredje gången...hur sjutton tror dom att man ska kunna åka härifrån till Borlänge tio mil bort och passa en tid dessutom. Klockan fyra, då får jag ta en hotellnatt i Borlänge också! Nä jag tycker det är dåligt att de inte har mammografi i Ludvika eller en ambulerande buss som dom hade för några år sedan. Jag får fortsätta klämma på tuttarna o hoppas att jag upptäcker eventuella problem...
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela