TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ibland har man tur...

Publicerad 2014-04-16 23:04:00 i Allmänt,

... och det hade jag i mitt fack Visions utlottning av biljetter till Spök på Cirkus i huvudstaden.
 
Jag fick resa och biljett för 250 kr och fick ta med mej en gäst som fick betala 500 kr.
Kände att min kollega B behövde lite uppmuntran och dessutom är det oftast hon som är på när jag vill hitta på något skoj! :)
 
Så i fredags köpte vi sallad och lite vin innan vi äntrade bussen mot Stockholm.
Jag hade aldrig varit på Cirkus och blev mäkta imponerad av byggnaden för att inte tala om kulissen när vi klev in och satte oss.
 

Ljudet gick förstås inte heller av för hackor, hela stolen vibrerade!
Jag är inget större fan av Måns Zelmerlöw men har var en riktigt bra skådespelare ihop med Loa Falkman, och Sussie Eriksson och Lena Ph var riktigt bra i sina roller som osaliga spöken.
Riktigt bra, överträffade mina förväntningar rejält!
Kvart i tolv var vi tillbaks i Västerås och kvart över gick bussen ut till byhåla, en ny service.
Förut gick den 22.30 och sedan 02.25 och då fick man skumpa via Hallstahammar så det tog en timme att komma hem.
Nu var jag hemma på en halvtimme, slängde i mej två mackor och somnade snabbt!
 
Denna kommande fredag som är den långa fredagen åker jag med valpisen och dotter J med sin T upp mot Åsele för att umgås med yngsta dotra och hennes sambo.
Sherry får stanna hemma med husse, det blir väl mest fiske antar jag.
 
Sonen fick tyvärr inte ledigt över påsk så jag får köra hela vägen själv men det ska väl fixa sej med kaffe, matsäck och några raster.
Det hade ju varit roligare om han varit med för det är enda gången på året man får umgås med sina tre kottar samtidigt!
Men kanske kan vi pyssla ihop det senare under året igen, han pratade om maj... vi får se.
 
Önskar er alla en solig och rolig påsk!!

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-04-17 14:16:49

Så smart att åka på teater när man kan komma fram till dörren med allmänna medel! Det var en trevlig kväll förstår jag, jag gillar Måns sådär, lite för väluppfostrad för min smak, men en bra artist.
Så skoj att åka upp till dotra, ha en riktigt skön påskhelg
Kramen
P.S. Vad köpte du för kamera?

Postat av: Inga M

Publicerad 2014-04-23 05:22:06

Vilken kul resa! Och gratis! Inte fel att komma till huvudstaden och Måns Z är bra tycker jag, både som programledare och sångare. Han har blivit riktigt proffsig
Ha en bra dag!

Postat av: Eija

Publicerad 2014-04-24 01:00:29

Ta kontakt med mig, såg att du var född i Kemijärvi, som jag!

Svar: Eila, du har inte lämnat några kontaktuppgifter! Hur kan jag nå dej? Vore jättekul att ha kontakt!
TT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela