TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hoppsan!

Publicerad 2014-08-14 22:54:11 i Allmänt,

Nu funkar det fint helt plötsligt! :)

Denna bild är från Böda Hamn, en jättefin ställplats och vi hade verkligen en havsnära plats.
Där låg vi i tre nätter för det var så fint och välordnat.  Man kunde köpa färsk fisk på kajen varje morgon, jag köpte torsk för 109 kr/kg.
Bra restauranger och rökeri, fin strand med hundbad och bra service med dusch och tömning/påfyllning.
Hundarna var så otroligt lyckliga när dom på kvällen kunde springa som galningar i det långgrunda vattnet!
Vi var så lyckliga när vi fick äta god mat varje kväll! :)
Och jag var otroligt lycklig över att även denna sommar får bada i havet!

En dag cyklade vi upp till Böda Sand, där jag bodde en vecka i husvagn för ca 22 år sedan.
Ville se förändringarna och den berömda paradgatan! :)
Vi cyklade hit och dit men vet inte om vi hamnade rätt när vi sakta cyklade på 5th Avenue.
Det var husvagnar med små trädgårdar med lyktor och nästan små trädgårdar men... inte imponerade alls...  men stranden var lika fin nu som då och fina restauranger hade dom byggt så vi tog vätskepaus,  badade och tog en ny vätskepaus.

Efter tre nätter i Böda Hamn rörde vi oss ner mot Borgholm där vi ställde oss på ställplatsen nära centrum och havet.

Också en bra ställplats men längre till toa och dusch, annars jätteskönt med närheten till Borgholms lilla centrum där vi naturligtvis åt kroppkakor första dagen.
Dag två cyklade vi till borgen och Solliden.

Ser att Muminmamman också var på borgen... ;)
Mäktigare än jag minns den!

Etthundra kronor för att se både borgen och Solliden tycker jag inte var dyrt!

Ingen dålig sommarstuga!
När vi var där på nittiotalet fanns vakten i parken men då kanske kungafamiljen var där.

Sista kvällen i Borgholm var det full rulle på Strand, Rydell & Quick spelade och det hade jag velat se men var inte villig att betala 100 kr för att frottera mej med "the bratpack"!
Jisses vilken fylla det verkade vara på Strand hotell när vi flummade runt nere i hamnen.

Och musiken behövde jag inte oroa mej över för jag fick hela andra spelningen rakt in i husbilen frampå natten.
Lyckades slumra in när det närmade sej slutet men vaknade abrupt av ett sjujäkla fyrverkeri med vettskrämda hundar att lugna!!
Mannen snarkade lugnt medan jag satt uppe med hundarna som inte alls fattade vad som hände runtomkring dem!
Inte kul att bo i Borgholm en söndagkväll om man ska upp och jobba på måndagmorgon!
Vi skulle ju bara packa ihop och åka hemåt dagen efter så för oss var det ingen fara.
Hem till katterna som blev överlyckliga när vi kom hem,  fast dom har haft en utmärkt kattvakt under de fem dygnen vi var borta.