TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så kom vi då iväg...

Publicerad 2014-08-14 09:57:48 i Allmänt,

... på en liten semestertripp.
 
Vi hade diskuterat hit och dit vart vi skulle åka innan branden satte rejäl fart.
  Öland var vi överens om först men läste sedan om algblomning och tänkte på hundarna och bad. 
Då kanske vi skulle ta oss norröver istället... och så kom branden och vi blev kvar hemma, som jag skrivit om nedan. Mannen skulle dessutom till smärtmottagningen och istället för att boka om tiden sa jag att ta den, vi är ju ändå kvar hemma.
 
Men så på onsdagen tog vi oss i kragen!
Jag var trött på att stirra på TV och FB, lyssna på radio och inte kunna göra något alls på grund av röken. Inte lätt att hålla två hundar instängda i ett hus som är trettio grader varmt.
Mannen ville överhuvudtaget inte hjälpa till mer efter sin upplevelse så vi kollade var vädret skulle bli bäst.
Vi kollade algblomningsrapporter och såg också på FB att vi hade kompisar som var på Öland så vi packade husbilen och rullade neråt.
 
Våra kompisar höll platsen bredvid sej till oss uppe i Böda Hamn, vilket underbart ställe!
 
Och här skulle det komma bilder men det blir bara miniatyrer!?
Så jäkla irriterande... återkommer när jag klurat ut vad som är fel.
  
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela