TyraTok

Livet är ett äventyr!

Den långa helgen...

Publicerad 2014-01-28 21:52:34 i Allmänt,

... följdes av fyra dagar i sjuksängen efter kryssningen! :)
 
Vaknade på söndagmorgonen i den lilla hytten och hade så ont i halsen så hemvägen blev en lugn historia.
Ditvägen inte lika lugn eftersom vi missade bussen till båten och fick ta tåget men det löste sej det med.
Ironiskt nog fick vi åka tåget som går från vår byhåla till Stockholm via Västerås sen några veckor tillbaks så bilturen in till staden var onödig, haha.
Nästa gång måste jag vara reseledare och hålla koll! :)
Men jag var i alla fall utsövd efter en vecka med nattpass, märkte inte ens att vi lagt till i Mariehamn och även lämnat ön.
 
 Sjukan fortsatte till torsdagen då jag kände mej feberfri och något sånär på G.
Jag ville ju jobba då för vi skulle ha fest på kvällen för kollega A som slutat så efter lunch tog jag mej till jobbet, hamnade mitt i enhetsmöte som jag glömt men det blev ju en mjukstart.
 
Festen på kvällen blev jättelyckad med fisk- och skaldjursbuffé.
 
 
Och på fredagen var det jobb som vanligt även om förkylningen inte helt givit med sej ännu.
Mycket att ta igen efter två veckors frånvaro.
 
Men det har varit skoj att vara hemma med Bailey och se utvecklingen.
Ser hur hon växer för nu når hon upp och kan titta in när hon ställer sej mot altandörren och vill bli inlsäppt, för ut fick hon hoppa.  Så söööt!
 
Så här ser det ut i köket när vi är där, fullt hus!
Nu har jag lämnat soffan och börjat ta med henne upp i sängen när hon börjar tagga ner på kvällen och det har gått bra, hon håller sej hela natten.  Hon bryr sej inte en som att jag går ner och släpper ut katterna vid tre-fyra-tiden och sen lägger mej igen.
Skönt!
 
Sherry och Bailey har blivit bra vänner, det busas för fullt mest hela dagarna och den lilla är en tuffing som inte ger sej i första taget.
Ska bli kul att se hur det utvecklar sej i framtiden.
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-02-04 19:58:47

Hon blir ju bara sötare den lilla skruttan, tittar ju på alla foton du visar på FB. Och häftiga färgsättningar, vi får se vad det blir. Men snart kunde hon väl sluta växa, trots allt är dom inte lika gulliga som vuxna...men det finns ju andra fördelar.-.
Nu var det tydligen min tur att snora, Hasse har lyckats smitta mig denna gång så nu rinner både ögon o näsa.
Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2014-02-05 06:41:34

Det är kul med djur och blandningen av hund och katt ser spännande ut. Med mycket lek får de naturlig motion och kondition också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela