TyraTok

Livet är ett äventyr!

En ny liten varelse till flocken...

Publicerad 2014-01-13 12:10:04 i Allmänt,

... skulle vi alltså hämta i lördags,  just den dagen vintern beslöt sej för att slå till och anlända.
 
Tack och lov ingen snöstorm som vi befarade utan bara vitt och vackert när vi åkte hemifrån runt lunch.
Jag tog mej en sovmorgon trots att jag tänkt gå upp och komma iväg tidigt,  kan ju vara den sista på ett tag. :)
 

Man åker igenom en så vacker allé på vägen till uppfödaren,  jag fotograferar alltid och i snöskrud var den riktigt vacker!
Väl nere var det bara två valpar kvar i huset och alla vuxna hundar var ute på jakt så Sherry kunde följa med in och bekanta sej med valpen.
Ingen större hit tyckte hon. :)
 
Pappersskrivning och fika,  sedan var det dags för hemfärd och jag hade laddat upp med handdukar med Sherrys spyende i gott minne.
 Beslöt mej för att sitta i baksätet med valpen så hon kunde röra sej lite... men den här lilla Bailey, hon knölade runt lite och sen kröp hon in i min jacka och somnade!
Sov i över en timme och vi stannade för att hon skulle få kissa men det var inte på tal i kylan så vi åkte vidare utan vare sej pip, kiss eller spyor!
  Högst förvånande!
 
Här hemma knallade hon runt och kollade in läget i lugn och ro.
Katterna var skeptiska men låg stilla och glodde, Sherry var sur som ättika och gick demonstrativt upp och la sej i gästsängen. :)
 
Valpen hann göra en liten pöl innan jag hann säga flaskskaft och även en liten hög på hallmattan innan jag fick in rutinen och började lyfta ut henne efter mat, sömn och lek.
Hon är jätteduktig och började redan andra dagen gå till altandörren!
 
Olle var lite nyfiken i alla fall!
Dessutom var han väldigt snäll och tålig, lät henne springa och puffa på honom, Sigge är mer skeptisk men dom hade båda mycket lättare för valp denna gång.
Sherry började också tina upp lite andra dagen, vi var ute på en liten promenad och ute i hundgården busade dom för det är en tuff liten Kajsa Kavat, den här valpen.
Jag har sovit i soffan med henne och första natten sov hon från halv två till kvart över sju!
Andra dagen här sov hon jättemycket på eftermiddagen så då vaknade hon redan fem på morgonen, kan ha blivit väckt av katterna men efter en tur ut i hundgården så somnade hon om rätt snabbt.
 
Idag, tredje dagen har hundarna busat och lekt inomhus också, framsteg!
Sherry har fått vara ute på sin vanliga långrunda med husse på morgonen och igår morse var de i skogen också så hon fick springa ifred.
Det blir nog bra det här och skönt att vara hemma första veckan och få in rutiner och lära känna Baileys personlighet.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-01-13 19:07:39

Hej, är så avis så jag är grön! Du, jag vet att det var samma rasblandning som Sherry, är dom syskon eller halvsyskon?
Passa nu på o snusa bebbe för dom växer så fort!
Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2014-01-17 06:22:33

Nu försökte jag skriva en kommentar men den försvann direkt. Din blogg gillar inte mig ;-)
Det är så spännande med valp och jag följer er på FB också förstås. jag har inte lyckats klura ut rasen på den här valpen, eller rasblandningen. Vad är det? Och vilken typ av jakt ska den användas till?
Ha en trevlig helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela