TyraTok

Livet är ett äventyr!

Helg en hel vecka...

Publicerad 2014-01-17 23:51:22 i Allmänt,

...känns det som om jag har haft!
Himlans skönt! Skulle kunna vänja mej vid detta liv men då skulle jag vilja att lönen fortsatte i samma anda som tidigare... en utopi förstås så på måndag kallar jobbet på mej igen.
 
Veckan har tillbringats i lugn takt, sovandes i soffan med alla djuren runt mej varje natt och jag ska inte säga att jag gjort så mycket mer än plockat bort julen, lagat mat och tvättat denna vecka.
Jag var ju hemma för att vavva och det har jag gjort!
 

Jag har lärt henne att titta på En plats i solen och Property ladder till exempel.
Jag har ilat ut med henne efter varje sömn, matintag och bus och det har lönat sej.
Hon är väldigt läraktig och går nu själv till altandörren när hon vill ut.
Visst missar hon men hon är ju bara nio veckor drygt!
 
Sherry har mer och mer accepterat sin nya kusin...
 
 
... och mannen har lagt ner mycket tid på att visa henne att hon är nummer ett vilket jag tror har hjälpt till en hel del.
 

Sherry är ju dessutom bara drygt 18 månader och har mycket lek i sej och när hon upptäckte att valpen älskar att busa så hakade hon på.
 
Nu kan dom sova i soffan ihop och Olle vill gärna vara med.
 
Han verkar gilla hundar mer än jag kunde tro, det var ju lika med Sherry att han sökte kontakt.
Sigge är mer surmulen, lite nyfiken men jabbar gärna om hon rör sej för häftigt runt honom.
Det ändrade sej ju senare vad gäller Sherry för nu är Sigge och hon bästisar så kanske blir det så med Bailey och Sigge också senare.
 
Imorgon ska jag lämna djurfarmen till mannen och åka på kryssning med en kompis, ska bli lite skönt att krypa ur myskläderna och skoj att få dansa lite.
Bra avslutning på den låååååånga helgen. :)

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-01-18 17:15:55

Hej! Tror jag ska övertala gubben om en Birkakryssning, det var hundra år sedan jag kryssade! Skönt att hela flocken kommer överens, det är trots allt inte helt självklart. Så dom är kusiner, ja då har dom ju blodsband, haha och älskar varandra! Tänk vad mycket glädje djuren ger i våra liv
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela