TyraTok

Livet är ett äventyr!

Semester...

Publicerad 2014-07-15 21:45:10 i Allmänt,

... vilket underbart ord!  Jag har haft just det i snart två veckor och vädret har varit suveränt!
 
Jag började min semester en torsdag,  samma dag som Power Meet drog igång i Västerås och på kvällen var vi in och kollade lite på de bilar som börjat cruisa runt.
 
På fredagen åkte vi in på eftermiddagen, då skulle vi få åka med Ö i fina Buicken för han var uttagen bland de tvåhundra bilarna som skulle åka finbilscruising.
Fantastisk upplevelse för folk hade gått man ur huse och det stod så mycket folk efter hela vägen och applåderade!!
 
(Bilden lånad från Västmanlands Läns tidning.)
Här glider vi fram!
 
Den här bilden tog kollega C när vi kom i kortegen.
På kvällen cruisade vi igen men då körde min karl och det tog tre timmar att ta sej första cruising-rakan.
Exmaken med familj stod och väntade på att vi skulle komma och de fick vänta, haha.
På vägen plockade vi upp sambons son som vi såg i folkvimlet.
Naturligtvis måsta man också åka och köpa burgare på Max.
 
 
När vi hade lämpat av Ö vid sin husbil ute på flygfältet där själva Power Meet är, på natten tog vi Buicken hem till byhåla i natten och det är alltid lika häftigt att glida fram i mörkret och låtsas lite att det är vår bil. :)
 
På lördagen var vi på väg in igen på kvällen för att delta i vimlet men just när svängt ut på 66:an så ringde Ö, då satt han och K utanför vårt hus, vi skulle in och cruisa igen så det var bara att vända.
Är så himla roligt med denna folkfest som man inte vill missa.
Vi stannade på crusing-rakan och käkade en viltkebab innan vi åkte vidare och vädret var kanon denna helg, varma fina kvällar.
 
Fullt ös i bilen framför!
Ja, det blev en rolig Power Meet-helg även denna sommar!
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-07-19 19:15:15

hej, det var ju tur du inte gjorde nån avstickare denna gång när jag satt på akute, misstänker att nåt är galet också med handleden det gör så jäkla ont, har tid på risdag, ska försöka stå ut till dess. stavar som en kratta,haha. många bybor åker varje år på power meet, måste vara nåt magiskt, bensinlukten kanske..
kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-20 08:56:10

Va festligt att kunna uppleva det här från insidan på en av bilarna, inte bara hänga bredvid och kolla! Och tur med vädret hade ni också. Nu är jag tillbaka i uppkopplingsvärlden med min dator och kan läsa bloggar och fb. Inte helt fel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela