TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lyckades...

Publicerad 2014-05-29 23:16:43 i Allmänt,

 
... få en bra bild ikväll!
Bailey låg ett tag utanför hundbädden på golvet och sov men så trängde hon sej ner hos Olle, som med självklar rätt intar varje ny bädd som kommer in i detta hus.
Annars brukar det vara Sigge och Bailey som hänger ihop...  Sherry är oftast för sej själv, hon kan ligga ganska nära en katt eller valpen men helst för sej själv om plats finns.
 Men tänk vad dessa fyra djur förgyller min vardag!!
Jag vaknade klockan nio med två hundar i sängen och vi masade oss ner till soffan för frukost och TV.
Eller... jag satt i soffan och hundarna härjade ute. :)
Sedan blev det promenad och så trädgårdsgöra, plantering och fortsatt kamp mot kirskål och maskrosor.
 
Var hem till väninna C i tisdags efter jobbet och fick bilen fylld av tomatplantor, tagetes och sparris.
Sådana vänner växer inte på träd! :)
Stor tur för mej som inte satt en enda tomatplanta under våren.
Och det är alltid kul att komma dit och se hur de renovera och fixar i sitt torp.
 
Mannen gick upp okristligt tidigt när jag var medvetslös för att åka på fisketur med kopmis R till Villingsberg.och kom hem frampå eftermiddagen med både regnbåge och röding varav två hamnade på grillen omgående.
Lyxigt!
Och det bästa av allt... tre lediga dagar återstår!
 

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2014-05-30 19:54:16

Nämen titta, dom härmar ju våra djur i pörtet! "ler", kirskål o maskrosor, du odlar väl dem förstår jag, bägge är ju ätliga!
Ha en fortsatt fin helg med fyrfotingarna
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela