TyraTok

Livet är ett äventyr!

Inleder tredje arbetsveckan...

Publicerad 2014-09-02 22:06:12 i Allmänt,

 
... med att bli förkyld, härdade ut på måndagen men efter lunch idag tisdag pallrade jag mej hem.
 
Är nog utsliten av de två första veckorna! :)
Första veckan hade vi ju fest för kollega M2 som fyllt femtio i sommar och nu i torsdags var vi hembjudna till rara chiefen för en kick-off.
Vi gjorde en liten kupp och beslöt oss för att fira henne i samma veva eftersom hon fyllt 65 under semestern.
Några av oss beslöt oss för att promenera de 5-6 kilometrarna hem till henne eftersom vägen dit är så fin.
 
Vi tog också några vätskepauser på vägen!
 
Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck, mycket skratt som alltid när vi umgås och jag hann med sista bussen hem!
 
På lördag förmiddag åkte vi upp till stugan, där skulle vankas kräftskiva.
Dotter J och bror var där redan och exmaken med familj också, plus en kompis till dem med sin lille son.
 
Dotter J och jag ville hinna plocka bär och svamp så vi ångade ganska omgående upp på en rekarvända.
Herragud vad mycket Karl-Johansvampar det finns!!
 
Och så hittade jag ett litet barskåp också...
 
Ja, innehållet fick jag förstås ställa dit själv men jag undrar varför man huggit ut i trädet.
Dotter J i blåbärsriset.
 
Sherry var lite missnöjd med att ha löplina, och mycket riktigt passade hon på att smita efter hussen efter någon timme...  lite kalabalik blev det för när jag ringde hussen hade han tappat bort min exmake!
Men bägge kom tillrätta till slut. :)
 
Utsikten tröttnar jag aldrig på, vi var upp tre vändor och plockade svamp och bär under helgen.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2014-09-08 08:44:38

Kul att läsa dina inlägg. Föreställer mig att ni är en familj som är lika matglada och sällskapssjuka som vi! ;-)

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2014-09-08 20:03:09

Hej, hos mig har kallarna vuxit sig lite överstora nu, få se om det kommer nya små efter regnet som föll idag. Egentligen har jag så det räcker o blir över men...
Saknar alla trevliga aktiviteter man hade när man jobbade på firma. Herregud, det slutade jag med redan 1995 snart tjugo år sedan jag hade andra arbetskompisar än exet!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela