TyraTok

Livet är ett äventyr!

Eftersom jag ligger efter...

Publicerad 2015-01-12 14:35:56 i Allmänt,

 
... med mitt bloggande blir detta ett inlägg om julen! :)
 
 
Tog mej friheten att vara ledig dagen före julafton och de flesta mellandagar och det har jag nog aldrig gjort förr.
Otroligt skönt må jag säga och jag hann med att inhandla allt och få iväg paket till yngsta dotterns hushåll i norr och få alla klappar klara till dem som var här hemma.
 
På kvällen före julafton kom två av mannens barn för en bingolotto-kväll och med sej hade dom en fin korg fullproppad med grejer.
 
Fantastiskt fin uggla hade C virkat till mej och mannen fick jättefina lovikkavantar som ex-frunhade stickat.
Så var det Elvis-vin,fin-öl, ljus och lite annat smått och gott, jättekul!
 
Tänk att det kom lite snö så vi fick en vit jul!
 
 
På julaftonskvällen kom sonen, broder och dotter J med sin fästman T.
Dessutom det lilla nytillskottet som J fick i julklapp, amstaffvalpen Sheila.
Jisses vad Bailey blev glad att ha någon att busa med, Sherry mindre road. :)
På juldagen var vi dessutom hundvakt åt den lilla skrynklan men det blev en ganska sömnlös natt i soffan för in del eftersom det var så mycket ljud hon vaknade av. 
Fast det sov vi ikapp på förmiddagen när Bailey var med hussen i skogen.
 
 
Jag har nog aldrig varit så slö som dessa lediga veckor, sov utan vidare till elva på dagarna efter att ha varit upp vid femtiden och släppt ut katterna.
Mannen och Bailey har varit ute på jakt nästan varje dag och Sherry och jag har sovit länge och tagit en sen morgonpromenad.
Den trettionde var jag in och jobbade men inte var det mycket att göra så vi avslutade jobbet vid 16-tiden och tog AW, vi tre tappra som jobbade.
Efter det åkte jag till väninna A som fyller dagen före nyårsafton och drack mer vin och fick god mat.
 
Nyårsafton tillbringade vi hemma med väl bevarat minne över hur stressad Sherry blev när allt brakade loss på tolvslaget.  Vid 22-tiden tog vi bilen och åkte ut i skogen för att hon skulle slippa.
Vi kuskade runt och kollade efter djur och tog sedan en sväng runt Hallsta.
Vi kom hem kvart över tolv och tyvärr small det av en jätteraket när Bailey skulle ur bilen och sedan tog det två timmar att lugna ner den stackars hunden.
Sherry var inte dugg skärrad utan denna nyår passerade helt lugnt för hennes del.
Det tog flera dagar innan det gick att gå en vanlig promenad med Bailey sedan och mannen var lite orolig att hennes jaktlust skulle vara förstörd men det var inga problem.
Hon är en riktigt duktig hund men ibland ger hon sej iväg lite väl långt.
 
Jag var med en dag i skogen strax efter jul men jisses så nervös jag blr när jag ser på pejlen hur långt bort hon driver.
  Dels är jag nervös för varg och även att hon ska dra sej ner mot väg och järnväg fast det är väldigt långt undan... usch jag skulle inte passa som jägare jag inte!
 

Nå, nu är man inne på andra jobbveckan,  var helt slut i fredags kväll efter en tredagarsvecka!
Nu är det ju tre månader utan långhelger, hur ska detta gå!!
 

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-01-12 16:17:31

Hej,kul att se din jul, tycker det känns som en evighet sen. Och snön kom ju, fast i större mängd först igår. Här är plogbilen just nu, tur det, för det var tufft att få upp sparken för backen i modden.
Hasses dotters skotträdda hund var här i nyår, det smällde ca 10 minuter precis vid tolvslaget, sen var det över! Veronica sa att hon aldrig upplevt en så lugn kväll med hunden förut. Blinka tog det också bättre, lugnade ner sig direkt då smällandet var över.
Kram

Postat av: Inga M

Publicerad 2015-01-13 10:16:39

Va roligt att läsa om din jul. Det är mycket jakt där också. Men med pejlen så finns ju en viss säkerhet med hunden. Det går ju att hitta och hämta in. Ha god fortsättning på året med alla släktingar och vänner!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela