TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tre hela ljustimmar...

Publicerad 2015-01-21 09:05:26 i Allmänt,

...mer får vi under januari enligt en site jag hittade på nätet och det ger energi tycker jag mej märka.
 
I helgen har jag faktiskt varit riktigt aktiv i hemmet och stökat runt i det som ska bli mitt hobbyrum men som varit ett stadigt kaos sedan i somras.
Lite beror det väl på att jag hittade en sekretär på en köp/sälj-sida på FB som jag fick för 350 kr.
 
Passar perfekt till den gamla 50-talshyllan med hörnsektion som vi tog från svärmors hus i Norge.
I och med att den kom in fick jag lite energi att sortera och plocka bland allt mitt stuff.
Det tråkiga långa, vita IKEA-skrivbordet passade utmärkt ute i hallen istället så nu har jag ytor att fylla med projekt. :)
Och hundarna fick en koja för jag ställde det över deras sovlådor.
 
På jobbet har vi fått reda på att vi ska flytta ur vår älskade korridor och tyvärr kommer vi åtta handläggare att skiljas från gymnasieintagningen för vi ligger inte längre under samma förvaltning så vi ska flytta åt olika håll... så sablars tristens tråkigt!
Vi åtta handläggare för barnomsorgen fick också en ny chef 1/1-15 men det blev en väldigt bra chef tack och lov.
Jag har ju haft den bästa sedan jag började jobba här på avdelningen 2008 och nu fortsätter hon vara chef för gymnasieantagningen året ut innan hon går i pension.
 
Nå,  det kanske blir till det bättre... men jag tvivlar lite för vi har oförskämt fina rum och lokaler idag.
Inom fem till åtta veckor sker första flytten och dit vi ska blir en provisorisk plats innan flytt till rätt ställe under hösten.
 
Annars inget nytt under den bleka solen... tragglar på med akvarellkursen för tredje terminen, svårt men jätteskoj!
Igår fick vi vara i en mycket mindre lokal och det kom tre nya så det blev varmt och trång vilket gav mej noll inspiration.
Men en liten blomma knåpade jag ihop... :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-01-21 10:12:09

Hej, så kul med ett litet livstecken, ge inte upp bloggen! Idag ska denna tant göra nåt hon aldrig gjort förut, gå på PRO-möte! Jag gick med i PRO för dom har så bra försäkringar och rabatter men tänkte aldrig springa på möten, är ingen föreningsmänniska. Men idag ska nya gymägaren komma o informera och det tänkte jag faktiskt lyssna på. Ska kolla vad hon ger i rabatt till oss passionärer.
Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela