TyraTok

Livet är ett äventyr!

Varm och kall...

Publicerad 2015-01-29 23:58:19 i Allmänt,

... om vartannat har jag börjat bli... jag har alltså strax innan jag fyller 54 klivit in i klimakteriets värld!
Måtte nu bara mina monsterblödningar vara helt borta!
 
Än så länge har jag inte blivit toksvettig och knallröd men jag antar att man inte får ha det så här lyxigt att man bara blir varm och tar av sej kofta eller täcke... 
Har ju ingen att fråga om hur de haft det och jag har hört att det kan vara  ärftligt vilka besvär man har.

För övrigt har januari sprungit förbi i rask takt!
Min yngsta fyllde 29 år den åttonde och den näst yngsta fyller 31 på lördag... ja, vad säger man...
 
På jobbet ska vi snart flytta ur vår otroligt trivsamma korridor och separera från kollegorna på gymnasieavdelningen till min stora sorg.
Jag har jobbat där nu sedan sommaren 2008 och vi har haft så mycket skoj tillsammans.
Vi åtta handläggare som jobbar mot barnomsorgen fick en ny chef 1/1 men det har gått väldigt bra, från en kanonbra chef till nästa känns det som.
Vi firade också av vår gamla chef i tisdag genom att bjuda henne på en spakväll som överraskning.
Vi tog alla med något till en rejäl salladsbuffé och dukade upp med mat och vin,  hon blev rejält förvånad, jätteskoj!
 
 
Jättefint ställe var vi på med bubbelpool, ångbastu, vanligt bastu, tunna med iskallt vatten att hälla över sej och iskall tunna... den var jag ju tvungen att testa.
 
 
Ja, den var kall men när man klev ur blev man varm i hela kroppen!
Enda abret var att dagen efter hade jag en fruktansvärd värk i hela kroppen... jaja, vill man härja runt får man ta konsekvensen. :)
 
Nejdå Paula, jag ska inte lägga ner bloggandet utan försöka bli bättre på att hålla den igång! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2015-01-30 06:48:43

Tänkte bara säga att det måste inte vara eländigt och gå i arv 😉
Min mamma hade förskräckliga besvär med enorma blödningar osv.....jag vet inte ens när det kom och gick......

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-01-30 09:55:21

Det låter lovande Titti! Hoppas nu att du inte blir lika brysk som jag var i klimakteriet, sov med öpppet fönster året om, Hasse låg och huttrade under dubbla täcken...
Jag kom in i klimakteriet extra tidigt då jag opererat bort livmoder o en äggledare, det var rätt jobbiga år men jag åt östrogen några år och det hjälpte.
Ha en fin vinterhelg, så sugen jag också blev på att beställa den finska tröjan, fast jag skulle nöja mig med en t-shirt, billigare men budskapet går fram!
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela