TyraTok

Livet är ett äventyr!

Åttakommanio grader...

Publicerad 2015-06-18 23:36:26 i Allmänt,

... visar termometern och imorgon är det midsommarafton så det lär inte bli något långbord utomhus imorgon.
Jag är glad att jag inte börjar min semester nu för hur gärna jag än vill vara ledig och lata mej vill jag ha lite sol och värme när jag gör det.
Så jag jobbar på några veckor till innan jag börjar mina fyra veckor den 16/7 och börjar nog med att åka uppåt yngsta dotra med äldsta dotra för då är det marknad i byn, den vill jag inte missa.
 
Det var lääänge sedan jag hade sammanhängande semester, brukar ju dela upp den lite så man inte ligger efter så mycket när jobbet drar igång igen.
Vi får se hur det går denna gång! :) 
 
Som sagt, imorgon är det midsommarafton och ikväll ställde vi på husbilen för färd mot stugan imorgon.
Dotter J meddelade att storebroders bil gått sönder så han inte kunde åka upp men sådant accepteras inte, alla ska vara i stugan på midsommar, så är regeln. :) 
Jag sa att han kan ta min bil och J och T med hund kan åka med honom men imorse när jag skulle åka till jobbet la den av strax innan jag svängde ut på 66:an så det var bara att larva sej hem igen... jag fick igång den och kunde rulla hemåt för att ta bussen istället.
Så broder får låna mannens bil istället, tur att det kan lösa sej.
Sonen har ju numera egen bil så de kan ta sej upp för egen maskin och exkrok med familj åker säkert tidigt imorgon om de inte redan är där.
 
Förra helgen var det bättre väder och tur var det för då fick vi cruisa lite i grannbyn Hallstahammar.
Mannen körde Ö:s fina Buick.
Denna bild hittade jag i dagsblaskan dagen efter.
 

Och igår hade vi lite fest, vi firade av en kollega som bestämt sej för att gå i pension nu, några år i förtid.
Hon fick en mapp med ett sånghäfte i som jag hade knåpat ihop med bilder och lite omskrivna texter.
Vi är inte förtjusta i hennes tilltag att gå men förstår henne väl. Jobbet är inte så himla skoj längre och hon har ju Frankrike att åka till. :)
 
 
Vi hade hämtat mat på ICA Maxi och det var suveränt gott!
 

Dags att kasta sej i bingen så man orkar vara uppe länge under den ljusaste natten. :)

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-06-21 17:12:49

Hej, vi har inga midsommartraditioner och tur är väl det för annars hade jag säkert känt mig alldeles ensam och övergiven...valde bort hembygdsgårdsfirandet i år också, alla är ju där med släkt och vänner och jag känner mig faktiskt lite malplacerad att gå där själv. Hade man barn eller barnbarn som ville dansa runt stången vore det en annan sak. Försökte få h it barn och barnbarn men lyckades inte. Barnbarn nr två som har haft en strulig uppväxt ska börja jobba på samma firma som storebror på måndag i Stockholm! Självklart ska han bo hos brorsan också o detta är en chans jag hoppas att han inte sabbar. Men jag törs faktiskt inte riktigt tro det...så illa har det ju varit.
Ja nu är det inte så fint semesterväder, bara jag som trivs när det inte är så varmt
Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2015-06-22 07:47:14

Hoppas ni fick en fin midsommarafton med lite långbord i alla fall! Åtminstone här var det uppehåll och hyfsat varmt med sol av o till.

Låter ´knepigt att ha semester som du sen får jobba in med att göra allt det som droppat in när du var borta ;- )

Hur som helst ha det gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela