TyraTok

Livet är ett äventyr!

Whoop whoop...

Publicerad 2015-03-01 21:03:39 i Allmänt,

 
 ...är det inte underbart så säg!

För två helger sedan var ex-kroken och jag upp till stugorna och kollade till...
 
Tur man hade stora snöskyffeln med!
Mycket skotta blev det men exet var snäll och gjorde det mesta.
 
I den här stugan verkar det bo en jäkligt slarvig människa!
Vilket sabla hjärnsläpp jag måste haft i höstas... 
 
Vi har ju haft en hel del snö hemma också men den hinner man ju skopa undan varefter och dessutom köpte mannen en snöslunga när vi flyttade hit.
 
 
Här har vi haft sjukstuga en vecka, mannen har verkligen varit risig med rejäl förkylning och feber.
I torsdags gick jag hem tidigare från jobbet för jag kände mej febrig men på fredag morgon mådde jag bättre och gick och jobbade.
Gick även på en inplanerad AW med E, vi ville se Smalare än Thord för vi såg dom under en crazy, rolig och underbar vecka i Visby för hundra år sedan.
  Vi har gjort mycket tok genom åren när vi bägge var singlar... cheezuz vad skoj vi haft och i fredags blev det mycket minnes-snack med skratt så sminket rann.
 
Naturligtvis skulle jag väl lydigt stannat hemma för jag kroknade på lördag eftermiddag igen så helgen har varit väldigt lugn.
Har så mycket skoj att se framemot i mars så det kanske är bäst att jag vilar ut! :)
9-10 mars åker jag på ombudskurs med facket och den hålls på Cinderella så det blir nog bra.
Det är länge sedan jag jobbade fackligt men vi behöver ett ombud nu på vår blivande egna lilla enhet.
 
Exet fick ett frieri på alla hjärtans-dag så de gifter sej 14 mars och då kommer yngsta dotter ner hit för första gången sedan urminnes tider! 
Ska bli så himla roligt att ha henne här!!
Hon har inte ens sett huset vi köpt och vi bor här för tredje året så det var länge sedan hon var här nere.
Jag säger det igen... ÅÅÅH!! <3 
 
27 mars är det dags för teaterresa till huvudstaden , och  så planerar vi en utsparksfest ur vår korridor också så mars är fullspäckad.
 

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-03-02 09:06:19

Här var det fullt ös som vanligt, alltid lika kul att läsa om alla dina äventyr. På lördag ska finnkäringen faktiskt gå på "lokal", fniss, inte krogen, nä, Folkets hus i byhålan här. Det anordnas nämligen räkfrossa och dans till lokalt dansband! Först hade jag ingen att gå med men på sista anmälningsdagen i lördags meddelade min väninna som numera är utflyttad från byn att hon gärna går om hon kan sova över hos mig. Ska bli riktigt skoj att få lite luft under vingarna.
Kram och ha en fin första marsvecka, här töar det så man skulle behöva grodfötter

Postat av: Inga M

Publicerad 2015-03-07 03:05:41

Här är det full fart som vanligt. Jag är också som vanligt imponerad över ditt goda förhållande till exet. Det är nog få förunnat. Hoppas alla äventyr avlöper väl, inklusive resan med Cinderella. Håll dig långt från grupper av påstrukna karlar bara! Tänker på den stackars kvinnan häromsistens, hon som råkade så illa ut. Ha det gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela