TyraTok

Livet är ett äventyr!

Maj maj måne...

Publicerad 2015-05-27 23:35:35 i Allmänt,

... jag kan lura dej till Skåne...  undrar vad den gamla ramsa kommer ifrån?
 
Nå,  kallt som fasen har det varit under denna sista vårmånad, och jag hoppas juni för med sej bättre väder.
Jag ser fram emot min resa med mina tre team-kollegor/vänner på lördag men samtidig är det en kluven känsla jag åker.
Dotter J med pojkvän har förlorat sin närmaste vän och det har fört med sej så mycket elände att man kan bli galen.
Elaka anklagelser har lett till oanade konsekvenser och det gör mej så ledsen att de som kämpar så ska behöva få denna förlust och all denna skit på sej...
 
 
Denna bild tog jag ikväll när mitt fackförbund Vision hade chartrat en båt för en tur ut på Mälaren med god mat och bra musik.
Man betalar femtio kronor för detta evenemang plus det man eventuellt beställer i dryckesväg till maten, jag åkte med en kvinna som jag träffat på bussresorna in till jobbet under vintern.
Vi bor nära varandra har vi upptäckt och har alltid mycket att snacka om så det var jättekul att umgås på annat sätt än en bussresa.

Kommentarer

Postat av: Paula i pörtet

Publicerad 2015-05-28 09:01:37

Så tråkigt att höra om dotterns kompis. Det finns så mycket som kan gå på tok, så många fina människor som inte får fortsätta leva sina liv, så många människoöden och så är vi människor de grymmaste varelser på jorden. Jag hoppas dottern kan ta sig ur detta med hjälp av pojkvännen och dig och övrig familj, o hoppas dom orkar bo kvar. Jag vill också ut på sjön, om inte annat blir det Dalslands kanal...
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela