TyraTok

Livet är ett äventyr!

Sköna maj...

Publicerad 2015-05-05 19:52:07 i Allmänt,

... är här... eller...  maj är här... skön var den väl i söndags när solen tittade fram men annars gråa maj.
 
Negativ till tusen känner jag mej men man längtar ju så in i bomben efter värme!
Första maj tillbringades bakom flötet, vår fiskeklubb hade vårpremiär och jag fick tre regnbågar.
Tror aldrig jag fått en sådan storfångst förut.
 
 Jag hann med en hel del också förutom fiske.
På fredagskvällen kom sonen med flickvän och hämtade lite av alla hans grejer som står här. De har fått en tvåa och kan flytta från sina små ettor, och vi kommer att få bättre plats i källare och garage.
 
På lördagen var det röjning av övervåning men sedan kom SMS från dotter J som hamnat på akuten efter att ha ramlat ihop och krampat i hundgården.
Bara att slänga sej i bilen och åka in för att se hur läget var, plockade upp hennes sambo och vi tog med varma kläder efter önskemål.
Hon låg på MAVA och de skulle göra en skiktröntgen så hon fick ligga kvar över natten.
De hittade inget på röntgen så vi vet inte riktigt varför hon trillade ihop men hon fick åka hem på söndagen och på kvällen kom hon och lilla julgrisen ut hit och hälsade på.
 
Här inspekterar de fontänen i centrum,  jag kallar den Tequilas fontän för hon älskade när den var igång.
I söndags var vi också och hämtade hem husbilen som stått ute hos E i en carport. 
Alltid lika spännande och se om mössen har hittat in men den var ren och fin inuti, bara att plocka in all kylskåpsinredning och köra i maskin och torka alla ytor innan vi la ut alla dynor.
Nu vill man ut och övernatta.
 

Vi har funderat på att sälja den och köpa en husvagn för då kan hundarna åka säkert i sin hundbur i bilen och man får mer yta när man ska övernatta men... jag är inte säker än.  Vi får köra den här sommaren och se om vi kan bestämma oss.
 
Har också hunnit med lite plantering och resning av dessa förbannade maskrosor. :)
Nu börjar ju den roligaste tiden vad gäller trädgårdsarbete och jag måste säga att det är skönt att eken är borta för bara att ta hand om alla hårda eklöv tog ju en hel helg.
Dessutom vart det mycket ljusare på tomten och solen når ner när man äter frukost på lilla altanen.
Det var otroligt skönt att vara ledig i tre dagar och jag bara väntar på nästa helg när man är ledig i fyra dagar!

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2015-05-06 06:33:13

Bekymmersamt med krampanfall. Men å andra sidan behöver en gång i livet inte betyda något.

Du kommenterade på min blogg om glaskonst. Kanske dags att du tar med dig gubben och tar en värmlandstur. Förutom fantastisk glaskonst och goda räkmackor i närheten så har vi en hyfsat bra fiskesjö. Och ibland är det ledigt i något av våra hus. Ni är självklart välkomna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela