TyraTok

Livet är ett äventyr!

Oj, det blev en lång paus...

Publicerad 2016-04-05 18:24:35 i Allmänt,

... men kanske de som läser denna lilla blogghörna sett på FB varför jag blundat och hoppat.
 
 
Jag har alltså sagt upp mej efter nästan åtta år eftersom jag fått ett nytt jobb!
Slängde in en ansökan eftersom det är lite av samma jobb jag gör nu men i grannbyn, vilket skulle ge mej lite mindre restid.
I en mindre kommun är det också kortare beslutsvägar och de har en enklare procedur än oss, plus att jag får göra lite annat jag inte gjort förr.
Lönemässigt lyckades jag nästan matcha den löneförhöjning jag fick strax innan jag sa upp mej, och de två hundralapparna tjänar jag ändå in på kortare resor.
 
Lämnar mitt nuvarande jobb 17 juni och det kommer naturligtvis att bli jobbigt att lämna goda kollegor men kliver på det nya 20 juni så jag hinner kanske inte tänka så mycket.

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2016-04-05 19:34:46

Hej o grattis till nya jobbet. Det är nyttigt att byta arbetsplats ibland, man får lksom se tillvaron med nya ögon. Man blir ju lätt hemmablind...
Hoppas du får lika trevliga kolleger, kanske bara inte lika många? Hur lång resväg får du nu?
Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela