TyraTok

Livet är ett äventyr!

När ska man lära sej...

Publicerad 2016-12-19 09:27:41 i Allmänt,

... hur fort tiden går i december!?
 
Starten på denna månad blev förstås lite speciell med mannens ryggonda.
Det är inte bra än, han väntar på röntgen men nu kan han röra sej utan kryckor och kan själv rasta hundarna på morgnarna.
Stora framsteg och jag hoppas innerligt att det håller. 
Det har varit jobbigt att se honom ha så sabla ont och jobbigt att sköta allt själv också.
 
December inleddes i alla fall med AW i staden med gamla kollegorna och världens bästa chef E, som nu är pensionär kom också med.
Sååå himla skoj att träffa henne igen!
  
Det ger positiv energi att träffa dem alla och tänka tillbaks på den tiden när jag började i Stadshuset i Västerås 2008  med detta härliga gäng och underbara chef.
Har aldrig trivts så bra på en arbetsplats och vi hade en unik gemenskap. 
Det är så skönt att vi fortfarande kan ses fast man bytt jobb och några gått i pension.
 
Roligt att komma in till Västerås då och då också, nu fick jag se nytillskotten i Vasaparken.
 Den promenaden saknar jag för det fanns alltid något nytt att titta på i parken oavsett årstid.
 
 
Första helgen i december stod jag på julmarknad med en kompis här i byhålan där jag jobbar. 
En jättetrevlig marknad men för bövelen vad kallt det var i den ladan vi var placerade!! 
Trodde ta mej tusan att ja skulle frysa ihjäl redan under lördag förmiddag, ville bara packa ihop och åka hem.
 
 
Men det blev bättre när vi fick klädleverans och på söndagen var det lite mer human temperatur.
Men jag har insett att tiden att stå på marknader nog är över för min del, för mycket slit och kyla.
Artrosen i fingrar och leder blir bara värre och värre när det är kallt så jag får tänka mej för.
 
På jobbet har vi haft julfest, en riktigt rolig fest med god mat, tävlingar och dans i hyrd lokal.
Mitt lag kom på delad förstaplats,  ja, jag är väldigt tävlingsinriktad och det var det flera som var tack och lov.  :)
 
Vi hade ett fint litet luciatåg på jobbet med barn från en förskola som var så himla duktiga.
Finns det något finare luciatåg än de med barn som sakta börjar tröttna på det dom gör, en del barn som tar det på högsta allvar och en del som bara inte orkar. 
 
 
Jag har haft träff med mitt gamla team från förra arbetsplatsen och U hade gjort suveränt goda jultallrikar till oss. Vi hade också julklappsbyte och jag blev så nöjd med min julklapp.
 
 
I lördags hade vi julavslutning med innebandyn.  Jag har ju missat en hel del sista tiden men nu hade S hyrt hallen i fyra timmar och vi käkade dessutom smörgåstårta.
Var stel som en kamel dagen efter trots bastubad efteråt... min ländrygg ska inte hålla på att springa och stanna på detta viset men det är ju så roligt!
 
Igår var vi ute i skogen och hämtade julgran,  det var härligt väder och lagom med snö.
 

Mannen hade tittat ut en innan men den hittade vi inte direkt så jag valde en annan som jag tyckte var ståtlig.
 

Vi tänkte oss en rätt stor gran för i år blir det en mellangran,  alltså en som står nästan ute istället för en ute och en inne.
 
 
Eftersom vi har ett hus från 1920 är rummen rätt små så nu känns det skönt att nu kunna ha granen i uterummet och då syns den när man är i köket.
 
Idag är det måndag, sista arbetsveckan före jul har inletts.
Jag har ju inga semesterdagar kvar så det är bara att jobba på resten av året och det är ju verkligen arbetsgivarens år i år, inte många lediga dagar att suga på.
 
Det blir mycket att göra denna vecka, har inte handlat många julklappar och inte städat heller men det brukar lösa sej, jul blir det i alla fall.
 
Fint på Erikslunds shoppingcenter dit jag säkerligen måste bege mej i veckan. :)
Får ta det lugnt med shoppingen eftersom både dammsugare och diskmaskin valde att dra sina sista suckar just i december.

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2016-12-19 13:56:58

Hej, förstår att du frös där i ladan där springorna i väggen var bredare än plankorna, o utan mössa också Att du inte blev sjuk! I år har jag känt än mer blasé än vanligt, tror det är för att jag står på loppis o jobbar, där ska ju pyntet fram och det är inte lite om man räknar in även gardiner o juldukar o krims o krams i mängder...så jag struntade helt i julmarknaden i byns Folkets Hus, även om det gav mig lite dåligt samvete. Man ska inte klaga på att det inte ordnas något om man sen inte själv går dit...
Önskar dig en riktigt god jul, blir nog hemma själv, kanske får jag hit dotra o ett par barnbarn över en av juldagarna, håller tummarna för det
Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela