TyraTok

Livet är ett äventyr!

Våren kom...

Publicerad 2016-05-12 22:23:18 i Allmänt,

... och det med besked!
 
 Vilken underbar långhelg det blev och resten av veckan också,  där fick man för gnäll i tidigare inlägg.
Gräsmattan blå av scilla med gula infall av gullvivor och vitt av vitsippor. 
I veckan slog också tulpanerna ut och rådjuren har ännu inte hälsat på.
Igår började man se fruktträdens vackra blommor och nu väntar jag på de gula liljorna och jag hoppas vid min gud att de inte slår ut när jag är bortrest!
 
Mannen har snickrat och donat så nu är förstutrappan precis så som jag vill ha den!
 
 
Däcket och växthuset har blivit en ny favoritplats och det blev så himla bra. Synd bara att det är kalla nätter än så alla små plantor får bo inomhus än så länge.
 
Groggbänken ska bli helt träfärgad istället för vit.
Idag har jag varit ledig för jag var inbjuden på personalmöte på det nya mötet och det började så himla roligt.
Jag blev väl mottagen av en av tjejerna i Kundcentret och när vi kom upp till rummet vi skulle vara i blev vi hänvisade upp till åhörarläktaren.
Det visade sej att min blivande chef hade fylllt jämnt förra veckan och nu skulle hon firas.
Så när hon klev in till mötet var salen tom, bara högsta chefen stod där men så började vi alla sjunga uppe på läktaren... så kul att se hennes överraskade min.
 
Resten av dagen har jag tvättat, packat och fixat två kort, ett beställt och ett som ska till mannens brorson i Norge som konfirmerar sej.
Vi hinner tyvärr inte dit, är ju över 100 mil att köra och jag ska först bort nu en vecka till Spaninen, helgen efter jag kommer hem åker mannen bort i tre dagar och när han kommer hem är det dags för mej att åka till Finland för urnsättning av storebror.
 
 

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2016-05-12 22:45:52

O du flänger som vanligt. Kommer nog en vacker dag o tar upp en plats på din groggveranda
Mukavaa helluntaita, muista että helluntaiheila pitää olla!

Postat av: E

Publicerad 2016-06-05 12:17:47

Och nu är även sommaren här! :) Men som du är i farten hinner du väl inte uppdatera!

Stort lycka till på nya jobbet!
Kram/E

Http://bakelserochbajskorvar.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela