TyraTok

Livet är ett äventyr!

Obönhörlligen...

Publicerad 2016-10-14 20:54:12 i Allmänt,

... kom hösten till slut och jag klagar egentligen inte.
 
Favoritmotivet i stugan taget förra helgen.
 
 
Naturen blir så vacker och livstempot lugnar ner sej några snäpp.
 
Mjaa... förutom att man måste sanera hus och trädgård efter att ha rymt hemifrån nästan varje helg ut med husbilen eller till stugan.
 
 
Vi skulle åkt ut denna helg också och firat lite i Villingsberg och fiska med vänner varav en fyller år men mannan fick andra sysslor han inte kunde neka till så jag får... tadaaaa - STÄDA!
 
Vi har dessutom beställt en ny säng som kommer när som helst och jag har inte ens börjat göra plats och röja i stora sovrummet dit vi flyttar tillbaks när den kommer.
Ska bli skönt med 180 cm bredd,  det blir lite trångt i 150 cm med två hundar och en tjock Olle-katt.
 
 
På jobbet ändras dock inte tempot åt det lugnare hållet utan skruvas upp när jag efter kurser och regionsträff kommer mer och mer in i det hela.
Jag trivs och lär ju känna folk bättre och bättre men saknar förstås mina gamla kollegor för vi hade en enorm sammanhållning i den gruppen.
Två av dem träffade jag i måndags på en spontan AW och det planeras en till med resten av gänget, jätteskoj!
 
Nu ska jag ta ett glas rött och ha lite soffhäng, denna vecka har varit intensiv med två kursdagar i Stockholm,  tyvärr inte efter varann så jag har fått kliva upp klockan fem för att hinna dit.
Inte min kopp the att gå upp tidigt men ibland har man inget val!

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2016-10-14 21:27:45

Hej, ja ditt liv går i ett rasande tempo, o det är skoj så länge man pallar. Själv förbannar jag tekniska kontoret som bestämt att man bara kan köpa tvättstugepolletter mellan 9 o halv tio på mornarna! Haha, det förutsätter en promenad på ca en km, o det funkar inte så dags på dygnet...
Ja då fattar du hur illa det är ställt..
Kramen

Postat av: Denise

Publicerad 2016-10-16 11:55:41

Hahah, Olle asså... Vilken karaktär!! :D

Postat av: FREEDOMtravel

Publicerad 2016-10-23 09:56:10

Hösten kan vara fin, men idag tycker jag att det är lite väl grått och regnigt faktiskt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela