TyraTok

Livet är ett äventyr!

Åskar närmar sej

Publicerad 2008-07-21 12:40:34 i Allmänt,

Nu ville bildoktorn/hyresvärden komma upp och kolla på tvättmaskinen i alla fall.
Oh NO, ylade jag, där inne ser ut som fan och hans hela släkt tillsammans.
Maskinen står nämligen inputtad i ett prång och jag har aldrig fattat hur man ska lyckas städa under och bakom den, men det visade sej att det gick att skruva bort elementet från väggen och dra fram den, voila!
Inte alls komplicerat, men vem har tänkt i dom banorna?

Där bakom såg det verkligen illa ut men som tur var skurade mannen och gjorde rent avloppet, jag dristade mej till att äcklad göra rent filtret, yeak vad jag är klen.
Sånt här fixade man själv förr men efter fem års sammanboende har jag inte behövt göra det,  man blir bortskämd och ibland lite handfallen.
Speciellt som denna man är så himla aktiv, jag hinner bara andas om ett projekt så är det klart.

Nu står maskinen framme, B  får väl komma när han vill, förhoppningsvis när vi har åkt till stugan igen, vilket antagligen blir ikväll för imorgon har vi shoppingdejt i tuna-tutten med normännen R och M.
Men B ska ju till Afrika igen, åker nästa onsdag, så han vill väl ha det överstökat under dagen förstås...
Och jag vill ha en ny mindre, toppmatad maskin så jag hoppas i och för sej att han hittar nåt fel på den.

Nu har jag alltså  duschat,  tvättat, diskat och plockat lite för vi skulle in till Biltema men då drar karl´n.
Skulle upp till en annan B och snacka lite, jo tjena, han kan inte snacka lite så jag hinner väl storstäda huset.
Men det vill jag inte så jag sitter här och pladdrar och pluddrar och hör åskar närma sej, ska man behöva stänga av?

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-21 13:43:18

Här har vi åska! Och regn!

Just nu gör vi ingenting....så skönt.

Ha det gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela