TyraTok

Livet är ett äventyr!

Folkstorm

Publicerad 2008-07-03 15:37:13 i Allmänt,

Titta vad jag hittade i min rabatt idag!



Första mogna i min lilla plantering, kanske finns det fler om jag kollar under bladen, men nu var det tomaterna som var i fokus och nu är dom planterade ihop med lite annat som jag inte minns vad det var jag fick.
En planta luktar i alla fall lavendel.

Började kl 6 i cafét i morse, rejsade på med mackor och påfyllning av det mesta inför dagen och tur var väl det.



Så upptäcktes det att borden på uteserveringen var borta, och utanför området hade dom tydligen blivit uppeldade av ett gäng hungriga killar som skulle göra köttfärssås!!
Vad säger man...?

Strax före lunch var det kaos på parkeringen, trångt eftersom en del  är avspärrad för Power Meet, och folk skiter i skyltar och pilar, så en bil hade blockerat en hel rad.
Ett äldre par stod vilsna och instängda med sin bil, och vi lovade att försöka fixa ut dem.
In och ropa i högtalaren, och tjejen förstod inte problemet när hon kom, för andra hade ju parkerat där!?
Suck!
Ja, dom har också ställt sej fel men just DU blockerar... ALLA får flytta sina bilar...  jamen, vaddårå... (suck igen)... att andra står där ursäktar väl inte din parkering... men jag har ju tre ungar med mej... och?
Ja, ni förstår konversationen, men hon flyttade bilen till slut.
Och dom andra med efter några utrop... vill inte ens tänka mej hur morgondagen blir där om vädret fortsätter, och lördagen...
Men jag behöver ju inte fundera heller för efter lunch imorgon tar vi bussen upp till kajen! :o)

T och jag släpade ut koner och placerade så åtminstonde utryckningsfordon skulle ha en chans om dom behövde komma fram.
I cafét var det full rulle dessutom, pastan gick som smör i solsken och mackorna försvann snabbare än blixten.
Och då hade inga raggers kommit in utan barnfamiljer, imorgon blir det bakfulla raggare som vill ha mat, det är årets bästa försäljningshelg, dom äter  allt och dom äter mycket!

Kändes skönt att åka hem vid två idag även om det tog lite tid att ta sej ur staden.
Men vi åker nog in mot kvällningen och kollar, brukar vara lite cruising redan ikväll.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-07-03 17:00:31

Hallojsan

Åk gärna ut till Hälla i morgon kväll. Då är det fullt ös där med bilar o folk. Vi åker alltid dit o kollar! Nu börjar det vad man sen än tycker :)

Kramisar

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-03 18:46:20

Näru Berith, för då sitter jag på soldäck på Cinderella och kollar in drinklistan! :D

Men ni ska ha det så kul, vi är på väg in nu en sväng. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela