TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nedräkning

Publicerad 2008-07-08 21:48:34 i Allmänt,

Nu har jag hjärnsläpp!
Måste vara solen som tittade fram just precis tills det jag skulle sluta jobbet idag.

Fast jag ville inte sluta för trevlige vaktmästare R kom förbi idag och satte upp mitt namn utanför dörren, kan inte hjälpa att jag känner mej stolt, moi!?  Ett kontor?!
Han lovade också att vi skulle fixa alla sladdar och sånt imorgon när vi möblerar om.
Ivrig och otålig vädur som man är så började jag släpa runt det tunga skrivbordet och bokhyllorna själv . Trillade nästan av bokhyllan när jag skulle ha ner Sverige-kartan som hängde där, vad ska jag med den till... den påminner bara om skoltiden ute i Lundby kyrkskola med urgamla planscher.  Jag vill ha glädjande bilder på väggarna, ska nog ta en bit av min kökstapet och rama in!



I förgrunden, med händerna i min diskbalja står mannens äldsta dotter från Norge.

Jag drog och slet och trasslade sladdar hit och dit och fick till det rätt bra innan mannen kom fräsande i Golfen och hämtade mej.
Ja, jag är faktiskt övernöjd med min planering - vafför fullföljde jag inte mina planer på att bli inredningsarkitekt?
Jo, på grund av matten, den var för svår, jag gillar bokstäver, inte siffror,  och det är det jag bävar för nu när dom pratar om taxekategorier och avgifter och än det än och än det andra... sånt gillar jag inte.
Men alla övertygar mej om att det går bra, så jag måste väl tro dem... eller?

Gjorde upp planer med A idag. Hon har avslutat sin strålnings-sejour och mår bra, har mått bra hela tiden... maken till positiv människa får man leta efter!  Bröstcancer vid 48... mardrömmen... och hon fixar det!
Jag är sååå glad och full av beundran över hennes mod, och att hon är kvar som en av mina äldsta vänner!

Vi har diskuterat tid till att gå på bio i två veckor nu, och imorgon ska vi nog fixa det, Sex och staden vill vi se och nu ska vi se den minsann.
Sedan hade hon en annan rolig idé.
Hennes karls företag har en stuga i Åre, som ska säljas, men hon ville ha en tjejvecka där först... det måste jag försöka pyssla ihop.
Läääänge sen man var på tjej-semester, var nog på Gotland, sommaren utan Molina! :(
Sommaren innan var så himla rolig men så blev hon sjuk när vi skulle åka sommaren därpå, tyvärr.
Syrran räddade mej den gången, svårt att vänja mej vid att hon inte finns där för mej längre... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela