TyraTok

Livet är ett äventyr!

Slut på helgen!

Publicerad 2008-07-06 23:48:39 i Allmänt,

Jag har hunnit med en hel del idag trots en viss seg känsla i kroppen.

Vi åkte ut i skogen och knatade i över två timmar med resultatet av ca 10 små kantareller och en hel del blåbär som åkte in i munnen i brist på hink.
Men motion bör jag ju ha så ingen skada skedd, fast man hade ju önskat sej liiite mer svamp.

Sedan var det handling, disk och matlagning och disk igen, uppläggning av byxor efter noggrannt nålande och strykande, så noga brukar jag inte vara men det var ju linnebrallorna, där syns allt slarv rätt bra.

På kvällningen vart mannen hungrig, trots min goda chili con carne!?
Jaja, vi åkte in till Max, men jag tog endast nachochips med gucka för 15 kr, hade ätit nog för dagen.
Sedan tog vi en tur ut till Björnön för att kolla lite.
Där har jag inte varit på länge, ljust och fint efter trädfällning, förstår inte varför folk klagar på det?

Vi  åkte runt och kollade läget i staden, vi kanske skulle ta en semestervecka i Västerås, det har hänt mycket på de tre åren jag bott i byhåla, det kanske t o m kan vara spännande att vistas i staden nu, haha.

Sedan for vi runt på små skogsvägar och såg 15 hjortar stå och beta, en mäktig syn!
Så till sist fick jag äntligen se en älg!  Fick tvärnita och backa tillbaks och där stod den.
Tog lite bilder men dom blev inget bra med mobilkameran men det var en älgko som stod så fredligt och betade bredvid vägen.
Dom är så ståtliga djur, det hörs inte ett knyst när dom glider iväg över mossan.

Förresten... måste ju tacka dotter J för att jag fick vara med lite på Bruce-spelningen, hon ringde då och då så vi fick lyssna på båten!! :o)
Gratulerar även ex-kroken på FEMTIO-årsdagen, hahahaha!
Guuud så gammal karl man gifte sej med,  men vi fick finfina barn! Nu väntar vi på festen!
Förresten, när jag tittade i brevlådan i torsdags såg jag ett kalas-kort, sånt där man skickar till barnkalas med en söt nalle på,  så jag tänkte att det hamnat fel.
Läste i alla fall och såg att vi var inbjudna till ett 40-årskalas i början av augusti, skoj!!

Ja, så var den helgen slut, och jag med!
Nu är det bara fyra ynka dagar kvar till semester,  fyra veckors ledigt!
Och torsdagen blir sista dagen på baden, det är inte klokt.
Läste mitt papper om beviljad tjänstledighet, där stod att den var beviljad utan löneförmåner... undrar om jag får träna?
Undrar förresten om jag vill träna?! ;o)

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2008-07-07 07:50:57

Ja, det är inte mycket det fina tål..L

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-07-07 09:11:35

Morrn>!

Nej, då gör det inget att det regnar. Men du går ju på semester snart.......jag har två veckor kvar.

Men jag har jobb så det är lugmt.

Kram

Postat av: Paula

Publicerad 2008-07-07 09:22:34

Vilken kanonhelg du haft! Jag vill också åka på en liten kryssning, det var längesen. När man bodde i huvudstaden kunde man ju helt oplanerat hoppa ombord på första bästa båt...nu krävs det längre planering och hund- och kattvakter osv.

Ha en fin vecka, vi har 8 grader och regn, men nu kommer kanske svampen??

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-07-07 19:57:09

Allt regn som kommer är bra för grundvattennivån (säger min kompis jämt) och det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

Skulle även jag vilja svänga mina lurviga på en kryssningsbåt, men det finns inte så många hundvakter till byrackan, han är ju så gammal och har sina ideér...

Ha dé!

Postat av: TT

Publicerad 2008-07-07 21:40:16

Kattis, jag ser framemot när solen strålar från en klarblå himmel på fredag morgon! ;o)



Paula och Åsa, vi kan aldrig åka tillsammans just p g a hundarna så det får bli små utfärder var för sej,tyvärr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela