TyraTok

Livet är ett äventyr!

Perfekt måndag!

Publicerad 2008-06-02 20:18:51 i Allmänt,

Jag hade inte sovit tungt och lugnt inatt direkt då jag masade mej ur sängen när mobilen pep godmorgon...
Man blir lätt stressad när man inser att man ska vara först på jobbet och öppna dörrarna, väldigt pinsamt att försova sej då.

Kändes lite läskigt att kliva in och larma av det stora huset och knata runt för sej själv.
Kom i sista sekunden på att det var ju jag som skulle tända upp avdelningarna och slå på bastuvärmen.
Man är ju så van att simhallen gör sånt, men den är ju stängd för sommaren så bassängerna ska tömmas, och sen är det inte kul att gå nära kanten på den djupa, det svindlar fast jag inte är höjdrädd direkt...  jag vet inte varför.

När jag öppnade dörren stod en ensam karl utanför, inte många som ville träna kl 6 på måndagmorgon minsann.
Annars flöt det lugnt, vändkorsen var inte omställda på sommartid så jag fick släppa in första timmen.
Det slog mej att jag inte såg vilka kort dom hade, någon kunde ju faktiskt ha missat min 70x100 cm stora skylt i entrén om att simhallen är stängd och obevakad...

Dotter J kom och skulle börja städa, men vi hittade inget städschema så vi får väl hålla reda på vad som blir gjort och när...
Jag slutade i alla fall redan kl 12, så trevligt, och strax efter jag klivit ur bilen hemma kom N och plockade upp mej för vidare färd mot Åsby trädgård.
Vi började med lunch,  himmelskt gott men jag kommer inte ihåg vad de hette!
Dom hade gjort jättemysigt med olika platåer så man kunde sitta avskilt ute i trädgården och äta och fika.

image127


Sen handlade vi lite blommor och jord, jag letade efter en skärmvägg men hittade inget snyggt.
Man hade ju kunnat shoppa hur mycket som helst i inredningsdelen om plånboken bara hade varit lite större... så mycket fint dom har, man blir sjuk!

När vi kom hem tog vi en fika och N valde ut pärlor till sina beställningar innan hon åkte hem, så somnade jag en skvätt i soffan.
Vaknade av att mannen kom inkånkade på en stor AC som han kopplade in så nu har vi uthärdlig temperatur i lägenheten!
Synd att den bara är till låns.
Sedan åkte grillen på och jag fick min obligatoriska laxbit medan mannen åt kött, efter det en timmes promenad med hundarna och nu har jag ONT i foten.
Var ju så dum att jag åkte till Åsby i tofflor... stupido.
Får se hur det går imorgon med 9,5 timmar i kafét....



 

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2008-06-02 21:23:02

Kommer att gå bra i caféet...jag jobbar tidig morgon i kassan, så vi ses...
Kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela