TyraTok

Livet är ett äventyr!

Dag 1 på det nya äventyret!

Publicerad 2009-01-01 13:34:53 i Allmänt,

Invigde det nya året med att sova till elva igen!
Men vi var faktiskt uppe till två inatt, ute och tittade på raketernat ill halv ett och sedan hamnade jag här i min vrå.
Mannen tittade på TV, det var något jaktprogram, miss i nassen!

Ploppade in SMS från exmaken, som hade smällt några av supersmällarna han fått här av oss, till grannarnas förtret tydligen.
Jag skrev tillbaks att dom kan få bo i vår gamla husvagn i stugan om dom blir hemlösa.
Så ädel är jag!
Barnen har jag inte hört något ifrån, men jag förutsätter att dom har sina hem kvar.

Blev lite förvånad när jag såg att inlägget jag skrev igår förmiddag och försökte peta in här två gånger helt plötsligt halkade med in när jag plitat ett helt nytt!
Därav mina två nyårsinlägg, ifall någon nu skulle undra vad jag pysslat med, funderat om jag doppat lite för mycket i glögg-grytan eller så...

Inte var jag bakis idag heller, drack mer julmust än Merlot igår.
Just när jag druckit upp min godmorgon-välling kom mannen på att vi skulle ut i skogen idag igen.
I och för sej är ju vädret helt underbart så jag föll till föga, trots att glöggen skulle utebli idag.
Kanske ska jag se detta som ett tecken... avslutade 2008 med en skogspromenad och startade 2009 likaledes, dock lite nyttigare idag, alltså ska året kanske bli så.
Nyttigt alltså!
Mindre alkohol, mer nyttig mat och mer motion... mhm... ett tappert försök ska det i alla fall bli.

Nu petar jag in ej några hårdmackor med senapssill som enkel lunch ... är det onyttigt?

Kommentarer

Postat av: Oliwia

Publicerad 2009-01-01 19:40:50

Gott nytt år på dej. Hittar på något bra nyårslöfte? Kram Oliwia :D

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-01 22:47:12

Hej Oliwia!

Trevligt att du tittade in!

Jag har inga löften, bara några förhoppningar, det får räcka. Har du löften!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela