TyraTok

Livet är ett äventyr!

Joråsåatteee...

Publicerad 2009-01-13 22:40:29 i Allmänt,

... jag höll mej från soffan, hela kvällen!

Eller nej, jag satt i soffan och tittade på TV, närmare bestämt har ett av mina favoritprogram börjat igen, Bygglov med snygg-Matte.
Vad smal hon, inredaren,  hade blivit då!
Undrar vad hon gjort...  och typiskt mej att bara komma ihåg killarnas namn.

... inte har hon käkat en stor bulle och en massa godis till eftermiddagsfikat på jobbet i alla fall kan jag tro.
Min rara chef E bjöd på dom enorma bullarna som man bara inte kunde motstå, och trevliga C hade köpt en jättepåse blandat smågodis.
Så då var det ju kört, man har fan ingen karaktär alls.
Sitter där och äter en minimal matlåda,  chefen påpekade faktiskt hur liten den var på lunchen... men sen vräker man i sej som om vore det sista gången man fick fikabröd och godis!!
Min tröst är att jag inte är ensam om att sitta i den sitsen på jobbet!  :D

Tillbaks till TV-soffan så började det ett nytt program idag som hette... ja nåt med hus.
Fyra mäkare, indelade i två lag, skulle gissa vad olika objekt blivit sålda för i Nyköpingstrakten.
Jag blev så kär i det helrenoverade torpet på landet!!
Precis exakt så vill jag bo, fast lite mer centralt, haha, hur man nu ska lyckas lösa det?
Programmet var dessutom bara en halvtimme, perfekt!

Igår kollade jag på Bagge-galan, det brukar jag aldrig göra men nu orkade jag igenom.
De klokaste orden kom från Georg Riedel angående barnen som lider i det satans kriget som pågår och fyller våra nyhetssändnigar varje dag med värre och värre bilder... så totalt meningslöst och sjukt!

Nu till pärlbordet, har en beställning på ett halsband, vilket ju genererar en viss hjälp till hushållskassan så det är bara att knåpa ihop det.

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-01-14 06:34:36

Kommer du på ett ställe där de säljer karaktär så köp en påse åt mig med för det behöver jag.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-14 07:05:26

Godmorgon!

Ja, bara två mornar till sen blir det nog inga tidiga mornar på ett tag. Slipper man gå upp kl.5.

Hoppas du får en fin dag!

KRAMISAR



Postat av: TT

Publicerad 2009-01-14 08:49:47

Tanten, jag lovar! Ska dessutom köpa dubbel ranson till mej själv!



Kattis, tänkte jag ju inte på, skönt med sovmorgonar men inget kul utan jobb! :( Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-14 12:36:20

Va´kul att det va nån mer än jag som såg att Mija, (har jag för mej att hon heter),hade blivit jättesmal. (hon i bygg lov alltså).



Tycker själv att det är ett skojigt program å titta på. Å han ÄR snygg (Matte)!

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2009-01-14 13:22:44

Hej!

Ja visst är det konstigt att man dras som till en magnet om det vankas fika på jobbet...

Men nu är det slut på alltför mycket fikande för min del. Jag har ju börjat träna, och känner mig riktigt motiverad. Vi kanske syns på badet förresten jag ska gå på spinning imorgon.

Kram Anna-Karin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela