TyraTok

Livet är ett äventyr!

Preciiiis...

Publicerad 2009-01-28 08:25:30 i Allmänt,

... när man sätter kängan på perrongen plingar det i högtalarsystemet och en halvtrött mansröst förkunnar att tåget är försenat med 8 minuter.

Just idag när jag absolut helst ska vara på jobbet före åtta!
Gick upp till bussen istället och är här kvart över åtta förstås.
Såg ju tåget komma och åka men risken med det är ju att man blir stående i Hallsta eller ännu värre mitt i skogen mellan byhålorna en kvart eller så,  det har ju hänt förr när det väl börjat krångla.
Då känns bussen tryggare även om den tar lite längre tid och är skumpigare.


Nå, nu är jag här, på plats, och vid en snabb koll i lunchrumet  fanns det till och med en banan kvar på fruktfatet till mej så jag kan stilla hungern.
Halstabletter mättar inte direkt...
Nu har näsan börjat rinna, förstod väl att det inte skulle ge sej så lätt, men jag känner mej pigg förutom den detaljen så det är bara att ladda upp med pappersnäsdukar på skrivbordet.

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-01-28 20:36:01

Meeeh, inga snygga brandmän. Måste vara rekord för en station. Du får gå på ett studiebesök några gånger och kolla.

Hoppas snuvan går över snart, min hosta utvecklades inte som tur är.

Kram

Postat av: TT

Publicerad 2009-01-28 22:55:12

Kattis, tro mej, jag går vääääldigt sakta förbi med hundarna när dom har utomhusövningar! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela