TyraTok

Livet är ett äventyr!

Upplyftande besök...

Publicerad 2009-10-22 23:52:06 i Allmänt,

... har vi gjort idag, dotter J och jag.

Jag lyckades igår nå både socialsekreteraren som sköter behandlingsplanen och den som handhar ekonomin.
Eloge till henne, jag mailade strax före lunch och hon ringde kl 13.00 och idag var vi alltså där.
Vi hivade upp inbetalningskortet på ca 16 000 kr för hyror som ligger back och hon tog det utan att blinka!!
Så sabla skönt att kunna komma ikapp med ekonomin och att lägenheten finns kvar.

Även samtal och strax efter det besked om att behandling startar på måndag och 40 dagar framåt fick vi innan vi hann lämna byggnaden så två stora bumlingar som suttit i magen försvann!
Skuttade nästan in på jobbet efter lunch och hann inte med ett smack eftersom det var möte men det är ju en dag imorgon också.

Fick tag i tjejen som bor i lägenheten jag fått erbjudande om och det verkar inte finnas andra intressenter för hon trodde att den var uthyrd för länge sedan eftersom det varit två par där och tittat för några veckor sedan.
Ingen av dem tog den väl då eftersom dom skickat brev till mej.
Hon skulle kunna visa den imorgon eller på måndag, känns lite spännande faktiskt. Jag trodde inte mannen var med riktigt på det här tåget men det verkar han vara, annars är det ju ingen vits.

Kvällen har också varit innehållsrik för jag har nämligen varit på seans.
Blev glad när jag såg att det var Christian Toivainen som var medium, jag har ju varit på två storseanser med honom här i Sura.
Inga budskap till mej men väl till vännerna A och P som var med, och det var deras första seans.
Trevlig tillställning med 12 tjejer som alla tog med nåt tilltugg så man åt och åt hur mycket gott som helst.

Nu funderar jag bara på hur jag ska kunna somna med så mycket surrande i knoppen. 
Så är ju inte J här, då kan jag sova lugnt men jag hoppas att hon snarkar lugnt hemma med katterna.



Förresten... om vi flyttar kommer jag att sakna den här lilla gynnaren som brukar sitta på min motorhuv men han kommer att ha det bra i sin älskade djuraffär.

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2009-10-23 08:08:11

Jag håller tummarna för att allt går bra med J nu! Och att lägenheten ska vara perfekt för er så ni återkommer in till civilisationen!! :0)

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-10-23 09:21:27

Härligt när saker och ting löser sej. Hoppas att lägenheten kommer att vara till belåtenhet. Ha en underbar helg. Kram Madde

Postat av: åsa

Publicerad 2009-10-23 10:55:50

Så skönt, att ni fick träffa en "vettig" socialsekreterare, förstår att det lättade flera ton från dina/era axlar.

Hoppas nu att det är en lägenhet som ni kommer att gilla, det måste ju underlätta mycket att flytta till "civilisationen"..

Ha dé!/Kram

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-10-24 09:06:35

Va bra att det löste sig för dottern. Hon har nog med problem ändå. Kul med ny lägenhet om det nu går vägen.



Kan Du inte berätta lite mer om detta med seanser!? Det är en främmande värld för mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela